Title MARKETINŠKE STRATEGIJE FINANCIJSKOG TRŽIŠTA
Title (english) Marketing strategies of financial market
Author Iva Križnik
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Committee member Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dorotea Milas (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2017-12-07, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Finance
Abstract Financijski kapital je vrijednost financijske imovine koja svome vlasniku donosi višak vrijednosti. Financijsku imovinu čine: novac, depozitni i gotovina, kreditni instrumenti, vlasnički instrumenti, dionice i udjeli. Zadaća financijskog sustava je mobilizacija novčanih sredstava, transfer i ekonomski efikasno usmjeravanje financijskog kapitala. Promatrano po sektorima, stanovništvo je tradicionalno najvažniji sektor ponude novčanih sredstava. Funkcija financijskog sustava ostvaruje se na brojnim i raznovrsnim financijskim tržištima i svako ima određenu funkciju. Financijske institucije i financijski instrumenti povezuju financijski suficitne i financijski deficitne subjekte. Osim klasičnih financijskih instrumenata, depozita i kredita, sve više se trguje vrijednosnim papirima. Tome su doprinijele sekuritizacijske tehnike, sekuritizacija obveza i potraživanja, kao novi izvori financiranja. Postoji direktno ili izravno financiranje, izravne financijske transakcije između suficitnih i deficitnih subjekata, i indirektno ili financiranje posredovanjem financijskih institucija. U svijetu postoji široka lepeza financijskih institucija, a najveću ulogu financijskih posrednika imaju banke, mirovinski i investicijski fondovi.
Hrvatski financijski sustav, u zadnjih dvadeset godina, doživio je značajne promjene: razvoj financijskih tržišta i financijskih institucija, tehnološki napredak, financijske inovacije i drugo. Djeluju primarno i sekundarno tržište, tržište kapitala, novčano i devizno tržište te brojne financijske institucije. Na Zagrebačkoj burzi trguje se dugoročnim vrijednosnim papirima, a na Tržištu novca Zagreb novcem i kratkoročnim vrijednosnim papirima. Osnovane su posebne financijske institucije: HANFA za nadzor financijskih tržišta i SKDD za poravnanje i namiru transakcija vrijednosnim papirima.
Osnivaju se investicijska društva s brokerima i dilerima koji imaju značajnu ulogu u funkcioniranju financijskih tržišta.
Marketinške strategije na financijskom tržištu utječu na stvaranje povjerenja i pouzdanosti u financjski sektor, koji je ključni čimbenik financijskog sustava.
Abstract (english) Financial capital is the value of financial assets to its owner brings surplus value. Financial assets are: money, deposit and cash, credit instruments, equity instruments, stocks and shares.
The task of the financial system is the mobilization of funds, transfer and economically efficient routing of financial capital. Observed by sectors, the population is traditionally the most important sector offers funds. The function of the financial system is realized on many and varied financial markets, each with a specific function. Financial institutions and financial instruments associated finance a surplus and deficient financial entities. In addition to conventional financial instruments, deposits and loans, are increasingly traded securities. This was thanks to securitization techniques, securitization of receivables and payables, as well as new sources of funding. There is direct or direct funding or direct financial transactions between lenders and borrowers entities, and indirectly financing or through the mediation of financial institutions. In the world there is a wide range of financial institutions, of which the most important role of financial intermediaries are banks, pension and investment funds.
Croatian financial system, in the past twenty years, has experienced significant changes: the development of financial markets and financial institutions, technological advances, financial innovation and more. Acting primary and secondary market, capital market, monetary and foreign exchange market and a number of financial institutions. At the Zagreb Stock Exchange traded long-term securities, and on the ZMM cash and short-term securities. Were established special financial institutions: Capital for the supervision of financial markets and the CDCC for clearing and settlement of securities transactions. Established by the investment firms with brokers and dealers who have a significant role in the functioning of financial markets.
Marketing strategies in the financial market affect trust and confidence in the financial sector, which is a key factor in the financial system.
Keywords
financijski sustav
financijske institucije
financijska tržišta
financijski instrumenti
marketinška strategija
Keywords (english)
financial capital
financial system
financial institutions
financial markets
financial instruments
marketing strategy
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:821449
Study programme Title: Marketing and communication management Study programme type: professional Study level: specialist graduate Academic / professional title: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2017-12-06 12:50:53