Title MENADŽMENT NA RADIJU NA PRIMJERU HRVATSKOG KATOLIČKOG RADIJA
Title (english) Management on radio - an example of Croatian Catholic Radio
Author Mihaela Antić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Committee member Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Neven Šipić (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2016-09-20, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Economics Organization and Management
Abstract Svega tri godine nakon što je Republika Hrvatska stekla državno-pravnu samostalnost i neovisnost, Hrvatska biskupska konferencija osnovala je Hrvatski katolički radio. Bila je to prva neprofitna radijska postaja, osnovana kao najveći crkveni medijski projekt od demokratskih promjena na našim područjima. Nakon Hrvatske radiotelevizije, prva je radijska postaja koja je program emitirala na nacionalnoj razini. Tijekom sljedećih godina, zahvaljujući osnivačkoj koncepciji menadžmenta, radio se tehnološki i programski unaprijedio. Njihov osnivač pružio im je potpunu uređivačku slobodu i neovisnost, ali uz uvjet da poštuju moralna i etička načela struke te da ne odstupaju od njih. Tako se unutar hijerarhijske strukture radijske postaje, na svim razinama menadžmenta, teži k istom cilju – promicanje kršćanskog duha i općeljudskih vrijednosti u društvu. Odgovoran i profesionalan pristup poslovanju izdvojio ih je iz „mase“, jer konkurenti u današnje vrijeme radi želje za ostvarivanjem profita često krše visoka etička načela struke, kao i profesionalne standarde izvještavanja. Prema tome, Hrvatski katolički radio, unatoč financijskim gubicima, još uvijek nije iznevjerio vjerne slušatelje koji vole slušati program radija. Posebno je cijenjen glazbeni program radija koji ne prati trendove društva, već je usmjeren na primjerenost u tekstualnoj analizi pjesama koje će se emitirati. Slušajući program radija, slušatelj može, osim vjerskih vijesti, čuti sve ostale vijesti vezane uz događaje iz kulture, politike i gospodarstva. Jednako tako, često ih se može zapaziti kako aktivno sudjeluju u raznim humanitarnim akcijama. Iz navedenih razloga, Hrvatski katolički radio savršen je izbor za one ljude koji žele slušati vijesti koje zaista imaju vrijednosti te koje na neki način doprinose društvu u cjelini, kao i pluralizmu hrvatske medijske scene.
Abstract (english) Only after three years the Republic of Croatia gained its state-legal autonomy and independence, Croatian Bishop‘s Conference founded the Croatian Catholic Radio. This was the first non-profit radio station, established as the biggest church media project from the democratic changes on this territory. After Croatian radio and television, it was the first radio station that broadcasted on the national level. Over the next years, thanks to management concept, the radio had software and technological upgrade. Their founder gave them complete editorial freedom and independence with condition to respect moral and ethical principles of the profession and not to back down from them. Within the hierarchical structure of the radio station, on all management levels, they strive to the same goal – promoting Christian spirit and human values. Responsible and professional approach to business had them separated from the „crowd“, because the competitors today wanting more profit often break high ethical principles, as well as professional standards of reporting. Despite financial losses, the Croatian Catholic Radio has still not betrayed it’s faithful listeners that enyoj the broadcast. The music program is especially appreciated because it does not follow trends, but is more focused to appropriateness of textual analyzes of the songs that is going to broadcast. Listening to the radio station, a person can hear, beside religious events, news related to culture, politics and economy. Very often they can be noticed participating in various humanitarian actions. Because of these reasons, the radio station is a perfect choice for people who want hear the news that have value and contribute to society as whole, as well as pluralism of Croatian media scene.
Keywords
menadžment
uređivačka sloboda
radio
Hrvatski katolički radio
vjerodostojnost medija
Keywords (english)
management
editorial freedom
radio
Croatian Catholic Radio
media credibility
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:197213
Study programme Title: Marketing management Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2016-09-21 12:50:51