Abstract | U ovom diplomskom radu na temu Marketinške i komunikacijske strategije suvremenog poslovnog komuniciranja obradit će se najznačajniji segmenti za kreiranje branda i postizanje konkurentske prednosti uz pomoć strategija, izrade imidža i reputacije do pozicioniranja na tržištu. Strategije, koje će se detaljno opisati, omogućuju precizno definiranje puta koji će omogućiti gospodarskom subjektu dolazak do željene tržišne pozicije u skladu s njegovom kulturom i stanju u kojem se nalazi kao polazišnoj točki analize . Sagledavanje pozicije određene tvrtke te razmatranje onih odluka koje trebaju biti donesene, a vezane su uz bližu i dalju budućnost tvrtke. Kako bi marketinške strategije bile jasne u poglavljima rada obraditi će se marketinški ciljevi koji moraju biti kratki, jasni, izraženi u mjerljivim kategorijama ili kratkim opisom, te odražavati zadaću koja se mora ispuniti cjelokupnim djelovanjem marketinga. Oblikovanje strategije traži od menadžera i njihovih suradnika kreativnost, potencijal za prepoznavanje ili kreiranje “velike slike”, isto kao i dobre analitičke vještine i intuiciju.
Kroz cijeli rad provlači se i bitnost konkurentske prednosti kao osnova za iznadprosječno poslovanje održivo u dužem periodu. Definirati će se i Porterovi modeli generičkih strategija, tržišne pozicije i životni ciklus proizvoda kao i korporacijske strategije kao najvišu hijerarhijsku razinu, dakle razinu cjelokupnog gospodarskog subjekta. Poslovne strategije, koje će se spominjati, predstavlja konkretnu implementaciju korporativne strategije po pojedinim poslovnim područjima dok funkcionalna strategija predstavlja konkretizaciju poslovne strategije, a time neizravno i korporativne strategije, po pojedinim poslovnim funkcijama gospodarskog subjekta, pa tako i marketinga. Ciljevi strategija moraju biti dostižni, a strategije i mjere provodljive.
Marketing strategije se ne bi mogle uspješno provesti bez komunikacijskih strategija te će se u radu posvetiti i najbitnijim segmentima komunikacije. Komunikacijska strategija definira kojem se ciljnom tržištu obraćamo, koje su osnovne komunikacijske poruke koje želimo prenijeti i na koji način su izrečene, kroz koje kanale ćemo distribuirati poruku, te kojom dinamikom. Obraditi će se razlozi zbog kojih se odlučuje komunicirati i koja im je svrha jer što je razina komunikacije viša, to je komunikacijski proces složeniji i osjetljiviji. Spomenuti će se i četiri osnovne funkcije unutar grupe te kako marketing nije jedina svrha oglašavanja.
Bitno je definirati i identitet korporacije zbroj svoji opipljivih i neopipljivih elemenata koji organizaciju čine specifičnom kao i reputaciju i imidž kao spoj očekivanja, percepcija i mišljenja o organizaciji, stvoren kroz duži vremenski period od strane zaposlenika, dobavljača, investitora i cjelokupno okruženja, a odnosi se na organizacijske karakteristike i njeno ponašanje. U radu će se objasniti i zašto se smatra se da je danas najznačajnija funkcija marketinga baš izgradnja brenda kao i koje su to prednost marke koje proizlaze upravo iz njezine nazočnosti u podsvijesti potrošača i korisnika, odnosno mogućnosti za njezino prisjećanje i prepoznavanje. Marke imaju svoju vrijednost na tržištu, no malo koja kompanija zna kolika je vrijednost njezinog branda. Objasniti će se zašto je brend fizička manifestacija obećanja. Glavna sastavnica marketinških i komunikacijskih strategija svakako je i pozicioniranje kojemu će se posvetiti u ovom radu. Pozicioniranje je utjecanje na način na koji potrošači percipiraju osobine marke u odnosu na njegove osobine i osobine drugih s kojima se natječemo te je bitno za razumijevanje svih marketinških procesa. Opisati će se kako stvoriti željene slike o sebi ili svog proizvoda odnosno usluge u glavama odabrane ciljne skupine, segmenta tržišta.
Na kraju rada napraviti će se i komparativna analiza značajnih brendova na hrvatskom tržištu iz segmenta izrade namještaja. IKEA Grupa i PRIMA Commerc obraditi će se kroz definirana poglavlja potrebna za razumijevanje strategija u suvremenom poslovanju i pokušati će se doći do zaključka može li hrvatski brend PRIMA pratiti trendove u poslovanju koje postavlja svjetski lider kroz svoje poslovanje i može li hrvatski proizvođač ugroziti poslovanje svjetski poznate korporacije. Rad će završiti zaključkom dobivenim iz analize poslovnih subjekata iz izvora dostupnim na njihovim platformama. |
Abstract (english) | In this graduate thesison on topic Marketing and communication strategies of modern business communication, the most important segments for creating a brand and achieving competitive advantage with the help of strategies, image building and reputation to market positioning will be discussed. The strategies, which will be described in detail, enable the precise definition of the path that will enable the economic entity to reach the desired market position in accordance with its culture and the state in which it finds itself as a starting point of analysis. Considering the position of a particular company and considering those decisions that need to be made, and are related to the near and distant future of the company. In order for marketing strategies to be clear in the chapters of the paper, marketing goals will be covered, which must be short, clear, expressed in measurable categories or a short description, and reflect the task that must be fulfilled by the entire marketing operation. Strategy design requires managers, their associates, creativity, the potential to recognize or create a “big picture,” as well as good analytical skills and intuition.
Throughout the paper, the importance of competitive advantage as a basis for above-average business in the long run is sustainable. Porter's models of generic strategies, market positions and product life cycle as well as corporate strategies will be defined as the highest hierarchical level, ie the level of the entire economic entity. Business strategies, which will be mentioned, represent a concrete implementation of corporate strategy by individual business areas, while the functional strategy is a concretization of business strategy, and thus indirectly corporate strategy, by individual business functions of the economic entity, including marketing. The goals of strategies must be achievable and strategies and measures enforceable.
Marketing strategies could not be successfully implemented without communication strategies, and the paper will focus on the most important segments of communication. The communication strategy defines which target market we are addressing, what are the basic communication messages we want to convey and how they are expressed, through which channels we will distribute the message, and at what dynamics. The reasons why people decide to communicate and what their purpose is will be discussed, because the higher the level of communication, the more complex and sensitive the communication process. Four basic functions within the group will be mentioned and how marketing is not the only purpose of advertising.
It is important to define the identity of the corporation, the sum of its tangible and intangible elements that make the organization specific as well as reputation and image as a combination of expectations, perceptions and opinions about the organization, created over time by employees, suppliers, investors and the environment. on organizational characteristics and its behavior. The paper will explain why it is considered that the most important function of marketing today is building a brand and what are the advantages of the brand that arise from its presence in the subconscious of consumers and users, or the ability to remember and recognize it. Brands have their value in the market, but few companies know how much their brand is worth. It will be explained why the brand is a physical manifestation of the promise.
The main component of marketing and communication strategies is certainly the positioning to which he will dedicate himself in this paper. Positioning is influencing the way consumers perceive the characteristics of a brand in relation to its characteristics and the characteristics of others with whom we compete and is essential for understanding all marketing processes. It will describe how to create the desired images of yourself or your product or service in the minds of the selected target group, market segment.
At the end of the paper, a comparative analysis of significant brands on the Croatian market in the segment of furniture production will be made. IKEA Group and PRIMA Commerc will be processed through defined chapters needed to understand strategies in modern business and will try to conclude whether the Croatian brand PRIMA can follow the business trends set by the world leader through its business and whether the Croatian manufacturer can jeopardize the world famous corporations. The paper will conclude with a conclusion obtained from the analysis of business entities from sources available on their platforms. |