Abstract | Nastankom prvog proizvoda ili usluge možemo reći da se u umu čovjeka probudilo i pitanje: kako svoj rad predstaviti drugim osobama i pritom ostvariti profit? Na koji način doprijeti do čovjeka i predstaviti mu svoj rad kako bi unovčio svoje vrijeme. Svake godine se način prodaje i potražnje mijenja. Prije pojave novca kao sredstva naplate, ljudi su se koristili razmjenom dobara ili usluga. Mijenjali su povrće za sir, namirnice potrebne za život za svoje usluge, ali život i potrebe čovjeka kroz godine se mijenjaju. Ponašanje pojedinca se mijenja, na njega utječu razni motivi koje je prvi uočio A. Maslow i podijelio ih u hijerarhijsku ljestvicu prioriteta - fiziološki motivi, društveni motivi, psihološki motivi. Pojedinac više ne nastoji zadovoljiti samo svoje biološke potrebe, nastoji zadovoljiti i društvene i osobne.
Iz tog razloga se svi nalazimo u stalnoj ulozi potrošača, izloženi stimulansima i mnogobrojnim informacijama. Osobe u ulozi prodavatelja dobara i usluga koriste razne načine kako bi privukli pažnju potrošača, iskorištavajući njegove podražaje kao što su vid, okus, miris, dodir i sluh kako bi ih potaknuli na kupnju proizvoda. Svoj proizvod pokušavaju uklopiti u okruženje u kojem se nalaze kako bi ostvarili kontakt sa potrošačima i ispunili njihove želje, a pritom ostvarili i prodaju. Globalizacija na tržištu povećala je broj konkurenata, vještine i znanja, unutarnje i vanjske čimbenike, te duboko razumijevanje potrošača, a sve iz razloga što današnje tržište ima puno istih proizvoda, sličnih okusa i mirisa. Više nije bitna količina prodanih proizvoda ili usluga, bitan je brand koji se koristi, jer potrošač u današnje vrijeme nije pojedinac, on je osoba umrežena u sustav u kojem se informacije i iskustva brzo prenose. Trendovi se brzo mijenjaju, ali emocije čovjeka će uvijek biti prisutne. Pronicanjem u "dušu" pojedinca mnoge tvrtke pokušavaju ostvariti povezanost sa potrošačem, pridobiti njegovu vjernost i pružiti im osjećaj pripadnosti. Kao što se religija temelji na vjerovanju i odanosti, tako i kreatori novih proizvoda već sam svoj logo pokušavaju napraviti autentičnim, kako bi jednog dana od običnog gaziranog pića postali svjetska ikona za koju će znati i oni najskriveniji dijelovi svijeta. |
Abstract (english) | With the creation of the first product or service, we can say that the question arose in man's mind: how to present your work to other people and make a profit at the same time? How to reach people and present them with your work in order to monetize their time.
Every year, the way of sales and demand changes. Before the appearance of money as a means of payment, people used to exchange goods or services. They exchanged vegetables for cheese, foodstuffs necessary for life for their services, but the life and needs of man has changed over the years. An individual's behavior changes, it is influenced by various motives that were first observed by A. Maslow and divided into a hierarchical scale of priorities - physiological motives, social motives, psychological motives. The individual no longer seeks to satisfy only his biological needs, he seeks to satisfy both social and personal needs. For this reason, we are all in the constant role of consumers, exposed to stimuli and numerous information. People in the role of sellers of goods and services use various ways to attract the attention of consumers, exploiting their stimuli such as sight, taste, smell, touch and hearing to encourage them to buy the product. They try to fit their product into the environment in which they are in order to make contact with consumers and fulfill their wishes, and at the same time achieve sales. Globalization in the market has increased the number of competitors, skills and knowledge, internal and external factors, and a deep understanding of consumers, all because today's market has many of the same products, with similar tastes and smells. It is no longer important the quantity of products or services sold, what matters is the brand used, because today's consumer is not an individual, he is a person networked in a system where information and experiences are quickly transferred. Trends change quickly, but human emotions will always be present. By penetrating into the "soul" of an individual, many companies try to connect with the consumer, gain their loyalty and provide them with a sense of belonging. Just as religion is based on belief and devotion, so the creators of new products are already trying to make their logo authentic, so that one day they can turn an ordinary soda into a world icon that even the most hidden parts of the world will know about. |