Abstract | Pravodobno komuniciranje neupitno je i očekivano bitno, posebno u doba bilo koje vrste krize koja je od iznimne važnosti za javnost, a u ovome slučaju za sve građane Republike Hrvatske. Što od strane građana, a što od strane medija koji su ujedno i glavni izvor informacija kao i jedni od najodgovornijih za točnost prijenosa istih prema javnostima. Stoga u prvom poglavlju govorimo o Odnosima s medijima u krizi, trofaznom modelu odnosa medijia: predkrizna odnosno preventivna faza, krizna odnosno akutna faza i postkrizna odnosno rehabilitacijska faza, te alatima koji se koriste u komunikaciji s medijima, odnosno načinima pomoću kojih ćemo prenositi informacije medijima koji će onda te iste prenjeti prema javnostima.
U pravodobnosti komuniciranja, odgovornost imaju i sami mediji te komunikacijski kanali koje će koristiti u svrhu prijenosa dobivenih informacija prema javnostima što podrazumijeva nove medije odnosno internet, integriranje tih komunikacijskih kanala, i mogućnost ili nemogućnost kontroliranja medija i informacija koje posjeduju.
Kada govorimo o kriznim situacijama i bitnosti političkih vođa koji se u istoj nalaze i njome upravljaju, do izražaja dolazi menadžment osobne komunikacije političkog vođe kao i političko brendiranje te reputacija odnosno ugled.
Sav spomenuti teoretski dio, razradit ćemo na primjeru i analizi komunikacije sa medijima za vrijeme koronavirus krize u Hrvatskoj, a na primjeru ministra zdravstva Vilija Beroša, te donijeti konačni zaključak. |
Abstract (english) | Timely communication is unquestionably and expectedly important, especially in times of any type of crisis, which is of exceptional importance for the public, and in this case for all citizens of the Republic of Croatia. What about the citizens, and what about the media, which are the main source of information as well as one of the most responsible for the accuracy of their transmission to the public. Therefore, in the first chapter we talk about relations with the media in a crisis, a three-phase model of media relations: pre-crisis or preventive phase, crisis or acute phase and post-crisis or rehabilitation phase, and the tools used in communication with the media, i.e. the ways in which we will transmit information to the media who will then convey them to the public.
In the timeliness of communication, the responsibility lies with the media themselves and the communication channels they will use for the purpose of transmitting the obtained information to the public, which implies new media, i.e. the Internet, the integration of these communication channels, and the possibility or impossibility of controlling the media and the information they possess.
When we talk about crisis situations and the importance of political leaders who find themselves in them and manage them, the management of the political leader's personal communication comes to the fore, as well as political branding and reputation.
We will elaborate all the mentioned theoretical part on the example and analysis of communication during the coronavirus crisis in Croatia, and on the example of the Minister of Health Vili Beroš, and draw a final conclusion. |