Title Komunikacija u funkciji turističkog razvoja otoka Brača
Title (english) Communication in the function of tourism development of the island of Brač
Author Nikol Garafulić
Mentor Tomislav Jurić (mentor)
Committee member Tanja Grmuša (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dorotea Milas (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2022-07-25, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Komunikacijske aktivnosti imaju snažan učinak na razvoj turističke destinacije, bez obzira na to radi li se o organiziranim i strateškim, u konačnici masovnim komunikacijama ili pojedinačnim, interpersonalnim iskustvima. U tom smislu, marketinške aktivnosti najčešće privlače goste, ali jednaku važnost u formiranju mišljenja o nekom kraju imaju i komunikacije koje posjetitelj ostvaruje tijekom boravka u nekom gradu ili mjestu. Bez obzira na intenzivan razvoj alata, osobito elektroničkih i internetskih platformi, poruke danas putuju bez teritorijalnog ograničenja i u kratkoj vremenu, znatno brže i dalje u odnosu na vrijeme prije globalne digitalizacije. Unatoč tome, interpersonalna komunikacija i osobna iskustva koja proizlaze iz neposrednih komunikacija i dalje ostavljaju snažan dojam i često presudan u stvaranju ukupnoga mišljenja koje utječe na reputaciju ne samo određenog lokaliteta, nego i domicilnog stanovništva, a upravo je ono, kao socijalni kontekst, važan čimbenik u kreiranju atmosfere, osjećaja ugode i održavanja veza pojedinca s okolinom. Komunikacija u počecima može biti u funkciji propagande koja će potaknuti aktivnosti u smislu dolazaka gostiju na određenu lokaciju, ali izgrađeni odnosi tijekom boravka pojedinaca ili grupa, upravo kroz komunikacijske napore, utjecat će na prepoznavanje i razumijevanje običaja i kulture, informiranja kao preduvjeta snalaženja na nekom području te sveukupan doživljaj kulture ne samo mještana, nego i cjelokupnog naroda zemlje u kojoj turisti borave. Turistički pokazatelji otoka Brača govore u prilog sinergiji svih općina koje zajednički djeluju u ostvarenju toga cilja te tako osnažuju izrazito konkurentsko mjesto koje Brač uživa na karti turističkih destinacija.
Abstract (english) Communication activities have a strong effect on the development of a tourist destination, regardless of whether it is about organized and strategic, ultimately mass communications, or individual, interpersonal experiences. In this sense, marketing activities most often attract guests, but equally important in forming an opinion about a region are the communications that visitors make during their stay in a city or in area. Regardless of the intensive development of tools, especially electronic and internet platforms, messages nowadays travel withoutterritorial limitationsand significantly faster and furtherin comparison with the time before the global digitization. Despite this, interpersonal communication and personal experiences arising from direct communication still have a strong and often crucial impression in creating an overallopinion that affects the reputation not only of a certain locality, but also of the residents, and it is precisely, as a social context, important factor in creating an atmosphere, a feeling of comfort and maintaining an individual's connection with the environment. In the beginning, communication can beused in the function of propagandawhich will encourage activities in terms of guest arrivals to a certain location, but the relationships built during the stay of individuals or groups, will influence, precisely through communication efforts, the recognition and understanding of customs and culture, information as a prerequisite for finding one’s way in a certain area and the overall experience of the culture not only of the locals, but also of the entire population of the country where the tourists are staying. The tourist indicators of the island of Brač support the synergy of all the municipalities that act together to achieve this goal and thus strengthening the extremely competitive place that Brač enjoys being on the map of tourist destinations.
Keywords
otok Brač
turizam otoka Brača
komunikacija u turizmu
Brač kao turistička destinacija
turizam
Keywords (english)
the island of Brač
tourism on the island of Brač
communication in tourism
Brač as a tourist destination
tourism
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:955490
Study programme Title: Marketing management Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2022-11-14 12:30:59