Abstract | Prema Hrvatskoj enciklopediji pojam komunikacije ima nekoliko značenja, ovisno s kojeg područja promatrate pojam. U užem smislu komunikacije, ono je prijenos informacija od jedne osobe do druge osobe putem komunikacijskih kanala. Tako funkcionira komunikacija za sva živa bića, kako ljude, tako i životinje. Kada se pojam komunikacije počne istraživati, možemo reći da postoji verbalna i neverbalna komunikacija. Sve što se može reći riječima između dvije ili više osoba smatra se verbalnom komunikacijom, a sve ostalo, poput stava, odjeće, načina na koji osoba govori, tona naziva se neverbalnom komunikacijom. Prema mnogim autorima ima još mnogo vrsta komunikacije: interpersonalna komunikacija (razgovor između dvoje ljudi), intrapersonalna komunikacija (razgovor jedne osobe, razmišljanje u sebi), javna komunikacija, grupna i slične.
S obzirom da svaka komunikacija prolazi putem komunikacijskih kanala nerijetko se mogu pojaviti smetnje u komunikaciji, poput šumova. Šumovi tijekom komunikacijskog procesa predstavljaju sve ono što na neki način prekida ili iskrivljava poruku mijenjajući njezino značenje. Naime, cijeli proces komunikacije se tada mijenja, a primatelj poruke ne može dobiti ono što je pošiljatelj u početku htio reći. Kako bi se ovakve stvari izbjegle, poruka bi se trebala moći prenijeti putem nekoliko komunikacijskih kanala ili na nekoliko različitih načina kako bi primatelj mogao čuti ono što pošiljatelj želi reći. No, ovaj rad će se pobliže osvrnuti na posebnu vrstu komunikacije, a to je poslovna komunikacija. Ona se odvija u trenutku kada idemo na posao ili je nešto vezano za posao. U radu je prikazano kakva sve poslovna komunikacija može biti i što ova vrsta komunikacije znači za jednu organizaciju, a što za njezine zaposlenike. |
Abstract (english) | According to the Croatian encyclopedia, the term communication has several meanings, depending on the area from which you look at the term. In the narrower sense of communication, it is the transfer of information from one person to another through communication channels. This is how communication works for all living beings, both humans and animals. When the concept of communication begins to be explored, we can say that there is verbal and non-verbal communication. Anything that can be said in words between two or more people is considered verbal communication, and everything else, such as attitude, clothing, the way a person speaks, tone is called non-verbal communication. According to many authors, there are many more types of communication: interpersonal communication (conversation between two people), intrapersonal communication (conversation of one person, thinking within oneself), public communication, group communication and the like.
Given that all communication passes through communication channels, communication disturbances, such as noise, can often occur. Noise during the communication process represents everything that somehow interrupts or distorts the message, changing its meaning. Namely, the entire process of communication then changes, and the recipient of the message cannot receive what the sender initially wanted to say. In order to avoid such things, the message should be able to be transmitted through several communication channels or in several different ways so that the receiver can hear what the sender wants to say. However, this paper will take a closer look at a special type of communication, namely business communication. It takes place when we go to work, or something related to work. The paper shows what business communication can be and what this type of communication means for an organization and what it means for its employees. |