Title NAVIKE SLUŠANJA RADIJA KOD STUDENATA VISOKE POSLOVNE ŠKOLE ZAGREB
Title (english) Habit of listening to radio among Zagreb School of Business students
Author Irena Maričić
Mentor Ivana Greguric (mentor)
Committee member Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dorotea Milas (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2018-07-02, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Communicology
Abstract Radio je medij koji postoji već gotovo stotinu godina. Od svojih početaka, kada je bio isključivo auditivni medij s jednosmjernom komunikacijom prema pasivnim slušateljima, radio se kroz godine razvijao i prilagođavao novim uvjetima na medijskoj sceni. Za razvoj i promjene koje su se događale radiju zaslužni su, između ostalog, digitalizacija, razvoj tehnologija i interneta, pojava novih medija te konvergencija. Radio se više nije morao zadovoljiti samo zvučnim izričajem, već je pojavom interneta i društvenih mreža dobio novi prostor za svoje emitiranje, ali i za stvaranje dodatnog vizualnog sadržaja. Konvergencija je, pak, jedan od ključnih procesa koji je omogućio veći i lakši protok medijskih sadržaja kroz više različitih platformi. To je za radio značilo veću dostupnost i mobilnost; danas se radio može slušati putem samostalnih ili automobilskih prijamnika, mobitela, računala, pametne televizije i sl. Tehnološke promjene utjecale su i na medijsku publiku; nekada pasivni slušatelji danas sve više preuzimaju ulogu aktivnih korisnika i stvaratelja medijskih sadržaja koji su u interakciji s radijskim postajama. Pojavom raznih servisa za slušanje glazbe (YouTube, Spotify i sl.) radio se ponovno susreo sa svojevrsnom borbom za opstanak. Upravo su te promjene potakle istraživanje o navikama slušanja radija kod studenata. Istraživanje koje je provedeno u rujnu 2017. godine na studentima Visoke poslovne škole Zagreb (danas Poslovno veleučilište Zagreb) pokazalo je da većina studenata još uvijek sluša ovaj tradicionalni medij. Radio se među studentima sluša najčešće u jutarnjim terminima i to putem prijamnika u automobilu. Kako je radio medij koji se najviše povezuje s glazbom tako ne treba čuditi podatak da studenti od svih sadržaja na radiju preferiraju upravo glazbu. Iako u današnje vrijeme radio ima dodatnu vizualnu i interaktivnu komponentu u vidu interneta i društvenih mreža te pretpostavlja aktivne korisnike i stvaratelje medijskog sadržaja, ispitani studenti su većinom i dalje samo pasivni slušatelji radijskih postaja.
Abstract (english) Radio is a medium that exists for almost a hundred years. From its beginnings, when it was just an auditory, one-way medium towards passive listeners, radio has been developing and adapting to new conditions in the world of media. Radio had to change and evolve due to digitalisation, technological development, Internet, new media and convergence. Because Internet and social networks enabled a new space for broadcasting as well as creating additional visual content, radio no longer had to be an exclusively auditory medium. Convergence, on the other hand, was one of the key processes that allowed media content to flow more easily through multiple platforms. This meant that radio can now be listened to via receivers in your home or car, through mobile phones, on computers, smart TVs, etc. Technological changes impacted the media audience as well. Once passive listeners, today's audience can be classified more as users and creators of media content that actively interact with radio stations. The emergence of various music streaming services (such as YouTube and Spotify) left radio in yet another battle for survival. All those changes prompted the need to research radio listening habits of students. The survey conducted in September 2017 among students of Zagreb School of Business showed that the majority of students still listen to radio. Students mostly listen to radio in the morning and via radio receivers in their cars. More than any other medium, radio is mostly associated with music, so it is not surprising to see that music is the preferred radio content among students. Although today's radio has an added visual and interactive component and active audience, the survey showed that students are still mostly passive listeners rather than active users and creators of media content.
Keywords
radio
studenti
novi mediji
interakcija
internet
Keywords (english)
radio
students
new media
interaction
Internet
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:210472
Study programme Title: Marketing and communication management Study programme type: professional Study level: specialist graduate Academic / professional title: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2018-07-10 12:43:40