Abstract | Označavanje markom nije nova pojava i u povijesnim početcima osnovna je namjera bila identifikacija vlasništva nad proizvodom i omogućivanje lakšeg prepoznavanja od strane kupca. Povijesni izvori kazuju da su već u antičkom dobu proizvođači označivali svoje proizvode (ciglu, oružje, amfore, brodove). Crkva je krajem 19. Stoljeća priznavala vlasništvo nad proizvodom i dizajnom, te vlasništvo reputacije proizvođača ili prodavača proizvod kao nedodirljive vrijednosti.
Ovaj rad sastoji se od 7 poglavlja. U prvom poglavlju postavit će se sami predmet, problem i cilj istraživanja, te će se postaviti odgovarajuća hipoteza. U drugom poglavlju definirati ćemo što je marka općenito, kakva je uloga i važnost marke, što je identitet i imidž marke,te kako potrošači percipiraju marku na osnovi imidža. U trećem poglavlju ćemo spomenuti koju su najbolje strategije marke i koliko je važno pozicioniranje na tržištu. Također ćemo utvrditi da li postoji kontinuirani program za upravljanje markama, te kako izbjeći prepreke i propuste. U četvrtom poglavlju ćemo saznati koliko snažna može biti tržišna vrijednost marke i da li su važnije opipljive ili neopipljive vrijednosti marke. Na primjeru tvrtke Tesla iz petog poglavlja utvrdit ćemo da li je industrija električnih automobila budućnost koja je pred nama i koliko marka vozila i svi ostali elementi imaju utjecaj na rast tvrtke. U šestom poglavlju prikazat će se rezultati istraživanja o tome koliko su ljudi informirani o električnim vozilima, da li su im lako dostupna električna vozila, te da li su uopće vozili jedan. Na kraju rada ću utvrditi da li je automobilska industrija pred prijelaznim razdobljem gdje električna energija zamjenjuje pogonsko gorivo ili snažne marke još ne razmišljaju o prijelazu. |
Abstract (english) | Branding is not a new phenomenon and in historical beginnings the basic intention was to identify the ownership of the product and make it easier for the customer to identify. Historical sources say that as early as ancient times, manufacturers marked their products (bricks, weapons, amphorae, ships). At the end of the 19th century, the church recognized ownership of the product and design, and ownership of the reputation of the manufacturer or seller of the product as inviolable values.
This work consists of 7 chapters. In the first chapter, the subject, problem and goal of the research will be set, and the appropriate hypothesis will be set. In the second chapter, we will define what the brand is in general, what is the role and importance of the brand, what is the identity and image of the brand, and how consumers perceive the brand based on the image. In the third chapter, we will mention what the best brand strategies are and how important market positioning is. We will also determine if there is a continuous brand management program, and how to avoid obstacles and omissions. In the fourth chapter, we will find out how strong the market value of a brand can be and whether tangible or intangible brand values are more important. Using the example of Tesla from Chapter Five, we will determine whether the electric car industry is the future ahead of us and how much the vehicle brand and all other elements have an impact on the company's growth. Chapter 6 will present the results of a survey on how much people are informed about electric vehicles, whether electric vehicles are easily accessible to them, and whether they have driven one at all. At the end of the work, I will determine whether the automotive industry is facing a transition period where electricity replaces motor fuel or strong brands are not yet considering a transition. |