Title Psihologija čovjeka kroz govor tijela
Title (english) Human psychology through body language
Author Anamaria Kozjak
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Committee member Tomislav Ivančević (predsjednik povjerenstva)
Committee member Dragan Kopecki (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2024-07-11, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences
Abstract Neverbalna komunikacija naziva se još i govorom tijela, a njome prenosimo veći udio informacija tijekom interakcije. Možemo ju smatrati temeljnim preduvjetom socijalne interakcije i svih međuljudskih odnosa. Postoje različite podjele komunikacije, a prema načinu se dijeli na verbalnu i neverbalnu komunikaciju. Generalno je mišljenje da neverbalna komunikacija čini veći dio interakcije. Proučavana je prema elementima koje obuhvaća, koji se nazivaju znakovi, a mogu biti paralingvistički i ekstralingvistički. Govorom našeg tijela izražavamo vlastite emocije i tako djelujemo na percepcije drugih ljudi i komunikaciju s njima, zbog čega je nužno proučavati isti. Neverbalna komunikacija proučavana je od 19. stoljeća, te se u radu navodi povijesni pregled njezinog proučavanja. Postoje različiti oblici neverbalne komunikacije koji imaju svoje značenje i interpretaciju. Ista se događa u kontekstu, zbog čega je neverbalno ponašanje potrebno proučavati unutar različitih specifičnih situacija, uzimajući u obzir i vanjsku perfekciju, odnosno eksternalističke utjecaje. Praktično postojanje ove vrste komunikacije egzistira u raznim vrstama interakcije, poput osobnih relacija i onih intimnih, zatim u političkom, dijadnom i grupnom terapijskom te poslovnom kontekstu koji su analizirani u radu. Naglasak je stavljen na poslovni kontekst, unutar kojeg pojedinac često ovisi o neverbalnoj komunikaciji, primjerice hoće li dobiti posao prilikom intervjua ili pak biti unaprijeđen. Uspješnost komunikacije ovisi o razvoju vještina iste, te neki autori navode prijedloge ponašanja koji bi ju mogli pospješiti u poslovnom kontekstu, a koji su navedeni u radu. Neverbalna komunikacija je od esencijalne važnosti u različitim domenama života i potrebno ju je proučavati zbog specifičnosti svake od njih. Ovaj rad predstavlja doprinos boljem razumijevanju govora tijela u kontekstu poslovnih interakcija, nudeći preporuke za razvoj vještina razvijanja vještina u tom području.
Abstract (english) Non-verbal communication is also called body language, and we use it to convey a larger share of information during interaction. We can consider it as a fundamental prerequisite for social interaction and all interpersonal relationships. There are different divisions of communication, and according to the way of communicating it is divided into verbal and non-verbal communication. The general opinion is that non-verbal communication makes up the greater part of the interaction. It is studied according to the elements it includes, which are called signs and can be paralinguistic and extralinguistic. We use our body language to express our emotions and thus affect other people's perceptions and communication with them, which is why it is necessary to study it. Nonverbal communication has been studied since the 19th century, and the paper provides a historical overview of its study. There are various forms of nonverbal communication that have their own meanings and interpretations. The same occurs within a context, which is why nonverbal behavior needs to be studied within different specific situations, taking into account external factors and influences. The practical existence of this type of communication exists in various types of interactions, such as personal relationships and intimate ones, as well as in political, dyadic, group therapy, and business contexts, all of which are analyzed in the paper. The emphasis is placed on the business context, where individuals often rely on nonverbal communication, for example, whether they will get a job during an interview or be promoted. The success of communication depends on the development of these skills, and some authors suggest behaviors that could enhance it in a business context, as outlined in the paper. Nonverbal communication is of crucial importance in different domains of life and needs to be studied due to the specificity of each. This paper contributes to a better understanding of body language in the context of business interactions, offering recommendations for skill development in this area.
Keywords
neverbalna komunikacija
govor tijela
facijalne ekspresije
poslovna komunikacija.
Keywords (english)
Non-verbal communication
Body language
Facial expressions
Business communication.
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:751981
Study programme Title: Marketing and Communications Undergraduate studies Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2025-01-28 11:22:26