Abstract | Oglašavanje je jedna od najbitnijih uloga u marketingu. Alat koji služi kako bi se postigli bitni ciljevi koji će povećati prodaju poduzeća. U oglašavanju postoje razne vrste i ciljevi oglašavanja, a jedna od njih je i korištenje slavnih osoba u promociji proizvoda ili usluga, odnosno njezin utjecaj na potrošača.
Cilj rada je prikazati kako slavne osobe utječu na razmišljanje potrošača, odnosno koliki je njihov utjecaj na potrošača kada treba kupiti proizvod ili uslugu. Kroz rad je obuhvaćena i povijest korištenja slavnih osoba u oglašavanju, kao i vrste suradnji između slavnih osoba i poduzeća. Uz to, cilj je vidjeti koliki kredibilitet imaju slavne osobe, odnosno koliko su ljudi skloni slušati ono što kažu slavne osobe.
Teorijski okvir se fokusira na izgradnju povjerenja u marku, kao jednu od glavnih elemenata kada je u pitanju stvaranje brenda. Također, rad se fokusira na izgradnju marke u online okruženju, koja je zbog konstantne digitalizacije postala jedna od glavnih marketinških kanala kroz koji se prenose poruke. Online okruženje je također donijelo i nove vrste slavnih osoba, influencere, koji su svoju popularnost izgradili dijeleći svoja mišljenja te sadržaj kroz društvene mreže.
Na primjeru poduzeća Nike i Michaela Jordana, cilj je vidjeti koliko slavna osoba može imati utjecaj na potrošača, ali i koliko profita može donijeti samom poduzeću. Nike je kao jedna od vodećih kompanija napravila kvalitetan, ali i riskantan potez kada je potpisivala sponzorski ugovor s tada nepoznatim sveučilišnim košarkašem.
Za kraj rada, provodit će se anketa o utjecaju slavnih osoba na potrošača. Anketa će se vršiti kroz online upitnik, a cilj je vidjeti kako ljudi gledaju na slavnu osobu u marketinškim kampanjama. |
Abstract (english) | Advertising is one of the most important roles in marketing. A tool that serves to achieve essential goals that will increase the company's sales. In advertising, there are various types and goals of advertising, and one of them is the use of celebrities in the promotion of products or services, i.e. its influence on the consumer.
The aim of the paper is to show how celebrities influence the thinking of consumers, i.e. how much influence do they have on consumers when it comes to buying a product or service. The work covers the history of using celebrities in advertising, as well as the types of collaboration between celebrities and companies. In addition, the goal is to see how much credibility celebrities have, that is, how much people are inclined to listen to what celebrities say.
The theoretical framework focuses on building trust in the brand, as one of the main elements when it comes to brand creation. Also, the paper focuses on brand building in the online environment, which due to constant digitization has become one of the main marketing channels through which messages are transmitted. The online environment also brought new types of celebrities, influencers, who built their popularity by sharing their opinions and content through social networks.
Using the example of Nike and Michael Jordan, the goal is to see how much influence a celebrity can have on the consumer, but also how much profit it can bring to the company itself. As one of the leading companies, Nike made a high-quality, but also risky move when it signed a sponsorship contract with a then-unknown university basketball player.
At the end of the work, a survey will be conducted on the influence of celebrities on the consumer. The survey will be conducted through an online questionnaire, and the goal is to see how people view a celebrity in marketing campaigns. |