Abstract | Ovaj završni rad predstavlja detaljnu idejnu razradu projekta Interaktivnog muzeja glazbe, s ciljem
stvaranja inovativnog i edukativnog prostora posvećenog glazbi. Cilj projekta bile su konceptualizacija i
potencijalna realizacija muzeja koji bi svojim inovativnim konceptom posjetiteljima pružao jedinstveno
glazbeno iskustvo. Kroz razradu projekta, istaknuta je važnost glazbe u ljudskom životu, ne samo kao
umjetničkog izraza, već i kao sredstva komunikacije, kulture i identiteta. Rad obuhvaća detaljno
predstavljanje samog muzeja i njegove strukture, njegovog interaktivnog postava i suvenirnice sa spin-off
proizvodima. U radu su prezentirane i vezane usluge koje bi muzej pružao posjetiteljima, kao što su
muzejska kavana, koncerti, radionice i predavanja. U središtu projekta, posvećena je pažnja i financijskom
planu s naglaskom na načine financiranja projekta uključujući potencijalne izvore prihoda, kao što su razni
fondovi i sponzorstva, donacije i suradnje s lokalnim i međunarodnim partnerima. Također, u radu je
osmišljen detaljan marketinški plan koji uključuje strategije za pozicioniranje muzeja na tržištu, razvijanje
prepoznatljivog brenda te privlačenje različitih ciljanih skupina posjetitelja, od lokalne zajednice do turista
i ljubitelja glazbe iz cijelog svijeta. U okviru projekta, kroz marketinšku analizu je detaljno razrađeno tržište,
identificirani su konkurenti te su definirane vrsta promidžbe i distribucije. Utvrđeno kako se projekt uklapa
u postojeće razvojne dokumente te je uočeno da postoji turistička potražnja za ovakvim sadržajem.
Analizom tržišta i trenutnog stanja u sektoru muzeja i glazbene edukacije, utvrđeno je da postoji značajna
potreba za otvaranjem muzeja ovakvog tipa te da bi bio izrazito konkurentan. Kroz rad su definirane cijene
usluga, te oblici interpretacije proizvoda muzeja. Na kraju završnog rada zaključeno je kako projekt ima
potencijal postati ključan resurs za očuvanje glazbene baštine i popularizaciju glazbene kulture, te vrlo
privlačna kulturno-turistička atrakcija |
Abstract (english) | This thesis presents a detailed conceptualization of the project for the Interactive Museum of Music, with
the aim of creating an innovative and educational space dedicated to music. The goal of the project was the
conceptualization and potential realization of a project for a museum that would provide visitors with a
unique musical experience through its innovative concept. Throughout the project's development, the
importance of music in human life has been emphasized, not only as a form of artistic expression but also
as a means of communication, culture, and identity. The thesis provides a detailed presentation of the
museum's structure, its interactive exhibits, and a souvenir shop featuring spin-off products. It also outlines
the associated services that the museum would offer to visitors, such as a museum café, concerts, workshops,
and lectures. A key focus of the project is on the financial plan, with an emphasis on potential sources of
funding, including various grants and sponsorships, donations, and collaborations with local and
international partners. The thesis also includes a comprehensive marketing plan that outlines strategies for
positioning the museum in the market, developing a recognizable brand, and attracting diverse target
audiences, from the local community to tourists and music enthusiasts from around the world. As part of
the project, a marketing analysis was conducted, covering a detailed examination of the market,
identification of competitors, and defining types of promotion and distribution. It was established that the
project aligns with existing development plans and that there is clear tourist demand for such content. An
analysis of the museum and music education sectors confirmed that there is a significant need for a museum
of this type, and that it would be highly competitive. The thesis defines service pricing and methods of
product interpretation within the museum. In conclusion, it was determined that the project has the potential
to become a key resource for preserving musical heritage and popularizing music culture, as well as a highly
attractive cultural and tourist destination |