Title ULOGA I FUNKCIONIRANJE KOMERCIJALNIH MEDIJA U HRVATSKOJ
Title (english) The role and functioning of commercial movies in Croatia
Author Petra Mamić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Committee member Dorotea Milas (predsjednik povjerenstva)
Committee member Oliver Hip (član povjerenstva)
Granter Zagreb School of Business Zagreb
Defense date and country 2020-10-08, Croatia
Scientific / art field, discipline and subdiscipline SOCIAL SCIENCES Information and Communication Sciences Mass Media
Abstract U radu je definirano što su komercijalni mediji, njihova podjela, značajke te kakvo je njihovo stanje u Hrvatskoj od početaka pa do danas. Također, analizirana je uloga i funkcioniranje komercijalnih medija u Hrvatskoj. Komercijalni mediji predstavljaju medije koji veći dio svog profita dobivaju od naplate oglasnog prostora raznim oglašivačima. Njihovo je primarno pravo raditi za profit, nakon kojega moraju ulagati za svoju dobit, što ćemo vidjeti u radu. Komercijalni mediji se kod nas naveliko proširuju i zauzimaju sve veće medijsko tržište. Možemo ih podijeliti na komercijalnu televiziju, radio, tisak te nove medije odnosno web portale. Gledano od 2007. godine pa do danas, primjećujemo masovan trend okretanja manjih i srednjih poduzeća te obrtnika upravo prema digitalnim medijima oglašavanja (poput Instagrama, Facebooka, Twittera itd.) iz razloga što oni imaju puno fleksibilnije uvjete oglašavanja te ne zahtijevaju velike budžete kao što ih imaju velike korporacije. Iako u skorije vrijeme ne možemo prognozirati totalni kolaps tradicionalnih medija, budući da će oni uvijek imati svoje mjesto u komunikaciji između krajnjeg korisnika i oglašivača, oni će morati prepustiti „dio kolača“ novim konceptima digitalnog konzumiranja vijesti, oglasa i poruka. Razvoj medijske politike u Hrvatskoj se mijenjao promjenom vlasti. Mediji su 1990-ih bili pod kontrolom države te je i sama zakonska regulativa o medijima bila nerazvijena. Tradicionalni komercijalni mediji poput novina i časopisa još uvijek su pod velikim utjecajem unutarnje i vanjske politike, te im je kao takvima ograničen rast i razvijanje za razliku od novih oblika medija koji su se upravo zbog svoje slobode izražavanja i brzine prijenosa informacija rapidno raširili u zadnjih 10 godina.
Abstract (english) In this work is analyzed the role and functioning of commercial media in Croatia. Commercial media are media that get most of their profits from billing advertising space to various advertisers. Also, it is defined what commercial media are, their division, features and overall condition in Croatia from the beginning. In our country, commercial media are greatly expanding and occupying the media market. We can divide them into commercial television, radio, print and new media or web portals. Viewed from 2007 until today, we notice a massive trend of small and medium enterprises and craftsmen turning to digital advertising media (such as Instagram, Facebook, Twitter, etc.) because of their flexible advertising conditions and also they don’t require big budgets like big corporations have. Although, we cannot predict the total collapse of traditional media in the near future, as they will always have their place in the communication between the end user and advertisers, they will have to leave "part of the cake" to new concepts of digital consumption of news, ads and messages. The development of media policy in Croatia has been changing with the change of government. In the 1990s, the media was under state control, and the media legislation was underdeveloped. Traditional commercial media such as newspapers and magazines, are still heavily influenced by domestic and foreign political stream, and as such are limited in growth and development, unlike new forms of media that have spread rapidly in the last 10 years due to their freedom of expression and speed of information transfer.
Keywords
komercijalni mediji
elektronički mediji
medijska politika
oglašivači
oglasni prostor
Keywords (english)
Commercial media
electronic media
media policy
advertisers
advertising space
Language croatian
URN:NBN urn:nbn:hr:180:827852
Study programme Title: Undergraduate Professional Study of Cultural Management and Production Study programme type: professional Study level: undergraduate Academic / professional title: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) menadžmenta i produkcije u kulturi (stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) menadžmenta i produkcije u kulturi)
Type of resource Text
File origin Born digital
Access conditions Access restricted to students and staff of home institution
Terms of use
Created on 2023-04-12 13:13:10