Naslov Cjeloživotno učenje kao čimbenik poslovnog razvoja
Naslov (engleski) Lifelong learning as a factor in business development
Autor Ljiljana Mutić
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2023-12-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Edukacijsko-rehabilitacijske znanosti
Sažetak Cjeloživotno učenje predstavlja ključni čimbenik poslovnog razvoja u današnjem suvremenom svijetu, a za što smo u teorijskom dijelu rada istaknuli razloge. Ubrzani tehnološki napredak, globalizacija tržišta i promjene u poslovnim modelima zahtijevaju kontinuirano usavršavanje zaposlenika kako bi tvrtka mogla ostati konkurentna. Važnost cjeloživotnog učenja proizlazi iz potrebe za prilagodbom novim tehnologijama, metodama rada i tržišnim trendovima. Cjeloživotno učenje omogućuje zaposlenicima da stječu nova znanja, vještine i kompetencije, što ih čini fleksibilnijima i spremnijima za promjene. Također, kontinuirano usavršavanje potiče inovativnost, kreativnost i timski rad, što su ključni faktori uspjeha u današnjem poslovnom okruženju. Proveli smo intervjue s ispitanicima različitih zanimanja kako bismo dobili relevantne podatke i stekli bolji uvid u problematiku istraživanja. Naši sugovornici uključuju andragoške stručnjake, stručnjake iz područja ljudskih resursa, marketinške stručnjake te čelnike poduzeća, pri čemu neki od njih djeluju multidisciplinarno.
Drugi dio istraživanja proveden je primjenom kvantitativne metode putem ankete koja je kreirana na temelju rezultata kvalitativnog istraživanja. Cilj je bio ispitati zaposlenike iz različitih sektora, spolova, dobnih skupina i stupnjeva obrazovanja kako bismo istražili učestalost susreta s cjeloživotnim učenjem te u kojoj mjeri isto utječe na poslovni razvoj. Kombiniranje kvantitativne i kvalitativne metode istraživanja pruža cjelovitiju sliku utjecaja cjeloživotnog učenja na poslovni razvoj. Stav ispitanika je da je cjeloživotno učenje proces koji je važan i za profesionalni razvoj i za osobni rast, a koji se odvija kroz različite forme i u različitim kontekstima te se smatra esencijalnim za prilagodbu i napredak u brzom i neprestano mijenjajućem svijetu. Posebno ćemo istaknuti da su istraživanja pokazala da poduzeća svakako trebaju više ulagati u poticanje cjeloživotnog učenja svojih zaposlenika. Uz to, poduzeća koje ulaze u učenje svojih zaposlenika često imaju bolju reputaciju poslodavaca koje privlače i zadržavaju kvalitetnije kadrove. Kontinuirano ulaganje u učenje može stvoriti pozitivno radno okruženje te doprinijeti stvaranju organizacija spremnih za izazove suvremenog poslovnog svijeta.
Sažetak (engleski) Lifelong learning is a key factor in business development in today's modern world, and we highlighted the reasons for this in the theoretical part of the paper. Accelerated technological progress, market globalization and changes in business models require continuous training of employees so that the company can remain competitive. The importance of lifelong learning stems from the need to adapt to new technologies, work methods and market trends. Lifelong learning enables employees to acquire new knowledge, skills and competences, which makes them more flexible and ready for change. Also, continuous training encourages innovation, creativity and teamwork, which are key success factors in today's business environment. We conducted interviews with respondents from different occupations in order to obtain relevant data and gain a better insight into the research issue. Our interlocutors include andragogic experts, human resources experts, marketing experts and company leaders, some of them working in a multidisciplinary manner. The second part of the research was conducted using the quantitative method through a survey that was created based on the results of the qualitative research. The goal was to survey employees from different sectors, genders, age groups and levels of education in order to investigate the frequency of encounters with lifelong learning and to what extent it affects business development. Combining quantitative and qualitative research methods provides a complete picture of the impact of lifelong learning on business development. The opinion of the respondents is that lifelong learning is a process that is important both for professional development and for personal growth, which takes place through different forms and in different contexts, and is considered essential for adaptation and progress in a fast and constantly changing world. We will especially point out that research has shown that companies definitely need to invest more in encouraging the lifelong learning of their employees. In addition, companies that engage in the learning of their employees often have a better reputation as employers that attract and retain higher quality staff. Continuous investment in learning can create a positive working environment and contribute to the creation of organizations ready for the challenges of the modern business world.
Ključne riječi
cjeloživotno učenje
konkuretnost
organizacija
poslovni razvoj
zaposlenici
Ključne riječi (engleski)
lifelong learning
competitiveness
organization
business development
employees
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:391642
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra marketinga i komunikacija ((mag. oec.))
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-02-13 10:00:52