Naslov Korporativna komunikacija i organizacijska kultura tvrtke na primjeru iz prakse
Naslov (engleski) Corporate communication and organizational culture of the company on the example from practice
Autor Ivan Žuntar
Mentor Dijana Vuković (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2023-12-20, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija
Sažetak Uspješnost organizacije se temelji na uspješnoj komunikaciji. Organizacija bez komunikacije ne postoji, ali postoje organizacije s lošom komunikacijom. Korporativna ili poslovna komunikacija je smatrana svjesnim, organiziranim, planiranim i osmišljenim procesom prenošenja poruka o poslovanju između pošiljatelja i primatelja. Unutarnja (interna) korporativna komunikacija podrazumijeva vertikalnu komunikaciju prema dolje i prema gore (između više i niže organizacijske razine) te horizontalnu i lateralnu komunikaciju (između zaposlenika). Ljudi se unutar organizacije ali i općenito međusobno razlikuju, zbog čega svaka organizacija ima svoje određene karakteristike. Zajednička obilježja svih organizacija jesu naziv, postavljeni ciljevi, provedena pravila, adekvatna struktura, položaj, lanac ovlasti, moć, izvješća, zaposlenici i postavljene granice u organizaciji. Organizacijska kultura je promatrana u obliku općeg obrasca ponašanja, zajedničkih uvjerenja i vrijednosti zaposlenika unutar organizacije. Organizacijsku kulturu čine vjerovanja, stavovi i mišljenja zaposlenika unutar organizacije. Svaka organizacija, pod globalnim makro-kulturnim uvjetima, razvija vlastitu specifičnu kulturu koju zaposlenici moraju prihvatiti. Prihvaćanje organizacijske kulture predstavlja uvjet opstanka, rada i uspješnosti zaposlenika, timova i ostalih grupa unutar organizacije. Organizacijska kultura predstavlja bitnu odrednicu korporativne komunikacije u organizaciji jer određuje njezinu strategiju, stil i sadržaj sve sa ciljem ostvarenja poslovnih rezultata. U ovome radu je provedeno anketno istraživanje sa zaposlenicima unutar organizacije Ledo Plus d.o.o. koji je bio dio Fortenova Grupe, a sada dio britansko-američke korporacije Nomad Foods. Cilj rada jest dokazati i analizirati važnost korporativne komunikacije s naglaskom na internu komunikaciju te organizacijske kulture u cilju ostvarivanja rezultata na primjeru iz prakse, a primjer je američko-britanska korporacija Nomad Foods s naglaskom na Ledo plus d.o.o.
Sažetak (engleski) The success of the organization is based on successful communication. There is no organization without communication, but there are organizations with poor communication. Corporate or business communication is considered a conscious, organized, planned and designed process of conveying business messages between sender and receiver. Internal (internal) corporate communication implies downward and upward vertical communication (between higher and lower organizational levels) and horizontal and lateral communication (between employees). People within the organization and in general differ from each other, which is why each organization has its own specific characteristics. The common characteristics of all organizations are the name, set goals, implemented rules, adequate structure, position, chain of authority, power, reports, employees and set boundaries in the organization. Organizational culture is observed in the form of a general pattern of behavior, shared beliefs, and values of employees within the organization. Organizational culture consists of the beliefs, attitudes and opinions of employees within the organization. Each organization, under global macro-cultural conditions, develops its own specific culture that employees must accept. Acceptance of organizational culture is a condition for the survival, work and success of employees, teams and other groups within the organization. Organizational culture is an important determinant of corporate communication in an organization because it determines its strategy, style and content with a goal of achieving positive business results. In this paper, a survey was conducted with employees within the organization Ledo Plus d.o.o. which was part of the Fortenova Group, now part of larger British-American corporation Nomad Foods. The aim of the paper is to prove and analyze the importance of corporative communication with an emphasis on internal communication and organizational culture in order to achieve results using an example from practice, and the example is American-British corporation Nomad Foods with an emphasis on Ledo Plus d.o.o.
Ključne riječi
korporativna komunikacija
organizacija
kultura
zaposlenici
prodaja
Ključne riječi (engleski)
corporate communication
organization
culture
employees
sales
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:530958
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra marketinga i komunikacija ((mag. oec.))
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2024-02-13 11:03:23