Naslov Zeleni marketing kao oblik marketinške strategije
Naslov (engleski) Green marketing as a form of marketing strategy
Autor Esmeralda Marčeta
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Dragan Kopecki (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-19, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Očuvanje okoliša je izazovan zadatak, zbog čega se u pomoć uključuje "Zeleni
marketing". Ovaj koncept se fokusira na informiranje potrošača putem oznaka i simbola na
proizvodima, s ciljem podizanja svijesti o ekološkim pitanjima. Poslovanje se često mora
prilagoditi promjenama u društvenom i okolišnom kontekstu, kao i razvoju tehnologije i
ekonomije. Sve te promjene utiču na želje i potrebe potrošača. Primarni cilj Zelenog marketinga
je ostvarivanje profita, ali na način koji istovremeno doprinosi očuvanju okoliša. Pojavom
ekološki osviještenih potrošača, otvaraju se nove prilike za razvoj i napredak poslovnih
subjekata. To zahtijeva suradnju s dobavljačima, trgovcima, partnerima i čak konkurentima
kako bi se postigao ekološki održiv razvoj. Svrha ovog rada je pokazati kako Zeleni marketing
postaje jedna od ključnih aktivnosti unutar kompanija. Instrumenti koji se koriste unutar
zelenog marketinškog miksa uključuju zelene proizvode, ekološku ambalažu, zelene usluge,
određivanje cijena prilagođenih ekološkim standardima, označavanje proizvoda i usluga kao
"zelenih" te ekološku komunikaciju. Potrošači se mogu podijeliti u pet skupina: od onih koji su
izrazito ekološki osviješteni, preko onih koji povremeno kupuju ekološke proizvode, pa sve do
onih koji ne mare za okoliš i socijalna pitanja te ne kupuju ekološke proizvode. U praksi se
Zeleni marketing analizira na primjerima kao što su kampanja Billa Forda i zelena bočica koju
je predstavila Coca-Cola, zatim pozicioniranje bio&bio proizvoda i trgovine te i pozicioniranje
tvrtke EcoCortec a i sami njihovi proizvodi. Posebna pažnja u radu posvećena je ulozi
marketinga u očuvanju okoliša, objašnjenju ekoloških oznaka na ambalaži te i samih potrošača,
a provedeno je i istraživanje putem ankete
Sažetak (engleski) Preservation of the environment is a challenging task, which is why "Green Marketing"
comes to the rescue. This concept focuses on informing consumers through labels and symbols
on products, with the aim of raising awareness of environmental issues. Business often have to
adapt to changes in the social and environmental context, as well as the development of
technology and the economy. All these changes affect the desires and needs of consumers. The
primary goal of Green Marketing is to make a profit, but in a way that simultaneously
contributes to the preservation of the environment. The appearance of environmentally
conscious consumers opens up new opportunities for the development and progress of business
entities. This requires cooperation with suppliers, traders, partners and even competitors to
achieve environmentally sustainable development. The purpose of this work is to show how
Green Marketing is becoming one of the key activities within companies. Instruments used
within the green marketing mix include green products, green packaging, green services,
pricing adapted to green standards, labeling products and services as "green" and green
communication. Consumers can be divided into five groups: from those who are extremely
environmentally conscious, to those who occasionally buy ecological products, to those who
do not care about the environment and social issues and do not buy ecological products. In
practice, Green Marketing is analyzed using examples such as Bill Ford's campaign and the
green bottle presented by Coca-Cola, then the positioning of bio&bio products and stores, and
the positioning of EcoCortec and their products themselves. Special attention in the paper is
devoted to the role of marketing in preserving the environment, to the explanation of
environmental labels on packaging and to the consumers themselves, and a survey was also
conducted.
Ključne riječi
Zeleni marketing
pozicioniranje proizvoda
pozicioniranje tvrtke
društveni marketing.
Ključne riječi (engleski)
Green marketing
product positioning
company positioning
social marketing.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:548177
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra marketinga i komunikacija ((mag. oec.))
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-30 16:52:16