Naslov Tehnike kreativnog razmišljanja
Naslov (engleski) Creative thinking techniques
Autor Juraj Božić
Mentor Sanja Rocco (mentor)
Član povjerenstva Dragan Kopecki (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-30, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U ovom radu predstavljene su i analizirane metodologije kreativnog razmišljanja (ili „Design
Thinking“-a), pristupa rješavanju problema karakteriziranog analitičkim i kreativnim procesom
usmjerenim na zadovoljavanje potreba korisnika i prevladavanje postojećih izazova. Rad
prikazuje povijesni razvoj tehnika kreativnog razmišljanja, ciljeve primjene tehnika kreativnog
razmišljanja u obrazovanju i poslovanju te pojedine faze koje osiguravaju ispravnu primjenu i
postizanje željenih rezultata. Objašnjava i razrađuje najčešće korištene tehnike kreativnog
razmišljanja: „Brainstorming“, „Mind Mapping“, „SCAMPER“, metaforičko razmišljanje i
tehnika „Šest šešira“ te objašnjava kada se i na koji način one mogu primijeniti za poticanje
inovacija i poboljšanje sposobnosti rješavanja problema u poslovanju. Primjeri uspješnih
primjena „Design Thinking“-a u tvrtkama GE Healthcare, Oral B, Netflix, Airbnb i Uber Eats
pokazuju njegov potencijal za transformaciju korisničkog iskustva i poboljšanje poslovne
prakse. Kao osnovni izvor informacija za prikupljanje relevantnih informacija, korištena je
sekundarna literatura koja uključuje online baze podataka, knjige, članke i relevantne mrežne
izvore. Analiza naglašava ključne komponente uspješne implementacije „Design Thinking“-a,
izazove s kojima se suočava i mogućnosti njegove primjene u svakodnevnom poslovanju, u
konačnici naglašavajući njegovu važnost u suočavanju s promjenjivim i složenim izazovima
suvremenog svijeta
Sažetak (engleski) This paper presents and analyzes the methodologies of creative thinking (or "Design
Thinking"), an approach to solving problems characterized by an analytical and creative process
aimed at meeting the needs of users and overcoming existing challenges. The paper shows the
historical development of the creative thinking technique, the goals of applying the creative
thinking technique in education and business, and individual phases that ensure correct
application and achievement of the desired results. It explains and elaborates on the most
commonly used creative thinking techniques: "Brainstorming", "Mind Mapping",
"SCAMPER", metaphorical thinking and the "Six Hats" technique, and explains when and how
it can be applied to stimulate innovation and improve problem-solving skills in business.
Examples of successful applications of Design Thinking at GE Healthcare, Oral B, Netflix,
Airbnb and Uber Eats demonstrate its potential to transform customer experience and improve
business practices. As a basic source of information to collect relevant information, secondary
literature is used, which includes online databases, books, articles and relevant online sources.
The analysis highlights the key components of the successful implementation of "Design
Thinking", the challenges it faces and the possibilities of its application in everyday business,
ultimately emphasizing its importance in dealing with the changing and complex challenges of
the modern world.
Ključne riječi
tehnike kreativnog razmišljanja
„Design Thinking“
rješavanje problema
korisničko iskustvo
inovacije u poslovanju
Ključne riječi (engleski)
creative thinking techniques
"Design Thinking"
problem solving
user experience
business innovations
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:594447
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-05 14:58:29