Naslov POSLOVNI MODEL DNEVNIH NOVINA NA PRIMJERU 24SATA
Naslov (engleski) Daily newspaper business model – 24hours example
Autor Ana Banelli
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Ivana Greguric (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Visoka poslovna škola Zagreb s pravom javnosti Zagreb
Datum i država obrane 2017-07-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Početkom 21. stoljeća dva su lista, Jutarnji list i Večernji list, upravljala hrvatskom medijskom industrijom kada je riječ o tiskanim izdanjima. Nedugo nakon što je austrijska medijska kuća, Styria Media Group ušla na hrvatsko tržište i preuzela vlasništvo nad Večernjim listom, pokreću se nove dnevne novine - 24sata. Razlog plasiranja novog lista bio je taj što se čitateljska publika zasitila postojećih dnevnih listova, a i pokretanjem novog lista otvorila se prilika i za nove oglašivače. Po svom karakteru, 24sata razlikovale su se od dosadašnjih novina prisutnih na tržištu te su označavale novu eru u hrvatskom tiskanom novinarstvu. Vrlo brzo nakon plasiranja novina na tržište to se pokazalo kao odličan potez. U sljedećih nekoliko godina, 24sata postale su najčitanije, najprodavanije te nose naziv novine s najvećom nakladom i dnevnim dosegom čitatelja. Sve to privlači sve veći broj oglašivača pa kada je riječ o tiskanim novinama, a 24sata jedan je od većih pružatelja oglasnog prostora u zemlji. Svojom nakladom i prodajom, 24sata ima pozitivan utjecaj na sveukupnu sliku hrvatskog tiska te uvelike pridonosi boljoj statistici kada je riječ o čitanosti i nakladi tiskanih medija koje su u stalnom padu. Ključ uspjeha leži u drugačijem pristupu uređivačkoj politici za razliku kako to čine konkurenti, Jutarnji list i Večernji list te ostali. Kada spominjemo konkurente, prednost čine upravo oni, tj. 24sata nema izravnog konkurenta. Uređivačka politika 24sata slobodnija je nego kod ostalih dnevnih novina, budući da su 24sata tabloid, njihove vijesti čine kratki tekstovi s dosta slika, a jezik i stil pisanja prilagođen je široj publici. Mnogi nisu sigurni u etičnost novinara 24sata jer nekada znaju pretjerati u svojim tekstovima te šalju negativnu sliku i utječu na imidž samog lista. Čitatelje 24sata čine različite dobne, spolne i obrazovne skupine iz razloga jer 24sata pruža širinu informacija zahvaljujući mnogobrojnim rubrikama i prilozima. Pozitivne konotacije u društvu 24sata dobiva zahvaljujući brojnim akcijama kojima utječu na društvene promjene, a i pokretač su nagrade „Ponos Hrvatske“ koja nagrađuje one ljude koji svojim nesebičnim postupcima čine promjene u društvu.
Sažetak (engleski) In the beginning of 21th century, two daily newspapers, Jutarnji list and Večernji list, have ruled Croatian media industry in printed media. Not long after Austrian media company, Styria Media Group, has entered Croatian market and took over ownership of Večernji list, new daily newspaper – 24sata – have emerged. Reasons for publishing this new publication were fact that readers were saturated by existing daily newspapers, in addition of opening new advertising opportunities. By its character, 24sata differed from existing newspapers and have marked new era in Croatian printing press. Not long after entrance on the market, 24sata has proven to be an excellent move. In years to come, 24sata had become most read, bestselling newspaper and have largest circulation and daily readers reach. All those aspects attract large number of advertisers, so speaking in terms of daily newspapers, 24sata is the largest advertisement platform in printing media in Croatia. With its circulation and sales, 24sata has positive effect on aggregated picture of Croatian printing press and largely contributes to better statistics of reading and circulation of printed medias that are in constant decline. Key of success lays in different approach to editing policy from main competitors, Jutarnji list and Večernji list and others. Speaking of competition, 24sata has no direct competitor. Editing policy of 24sata is more liberal that other daily newspapers, given that 24sata falls to tabloid type of newspapers, consisting of short texts with ample amounts of pictures, while style of writing if adjusted to broader audience. Many doubt ethicalness of 24sata journalists since they tend to overreact in their texts and send negative image that affects image of newspapers. Readers of 24sata are segmented within broad scope of age, sex and education groups since 24sata offers broad set of information thanks to various categories and appendices. Positive connotation that 24sata gets in society can be found in numerous socially aware actions; 24sata being founder of “Ponos Hrvatske” (“Croatian pride”) award that commends honorable individuals that unselfishly make positive social changes and impacts.
Ključne riječi
24sata
etičnost novinara
uređivačka politika
dnevne novine
oglašivači
Ključne riječi (engleski)
24sata
ethical journalism
editors’ policies
daily newspapers
advertisers
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:917532
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2017-08-17 08:19:03