Naslov UTJECAJ I ULOGA MEDIJA U STVARANJU DRUŠTVENIH PREDODŽBI
Naslov (engleski) Influence and role of media in creating social conceptions
Autor Lara Tkačuk
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2018-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Brz razvoj novih medija glavna je sila ubrzanja trenda globalizacije u društvu proteklih desetljeća. Cilj ovoga rada jest objasniti utjecaj i ulogu medija na društvene odnose te u konstrukciji društvene stvarnosti. U tu su svrhu objašnjeni pojmovi digitalne komunikacije, koju definiramo kao elektronički prijenos digitalno kodiranih podataka. Analizirani su društveni odnosi u kontekstu digitalnih medija, posebno njihov utjecaj na izravnu komunikaciju, tj. komunikaciju licem u lice. Posebna je pažnja posvećena digitalnim medijima kao komunikacijskim alatima. Digitalni su mediji oni mediji koji koriste kompjuterske tehnologije u svrhu produkcije, distribucije i prezentacije medijskih sadržaja, a karakteriziraju ih digitalnost, konvergencija, interaktivnost, hipertekstualnost i virtualnost. Upotrebljavaju se u svakoj sferi ljudskog života, a posebno je izražena njihova važnost u domeni obrazovanja i novinarstva. Internet se može smatrati najvišim dosegom masovnih medija, ali i najvećim elementom promjene dosad ustaljenih obrazaca ljudske interakcije. U radu je utvrđena važnost medijske pismenosti, sposobnosti konzumiranja informacija dobivenih putem masovnih medija te kritičkog promišljanja o njima. Opisane su komponente intervencija za povećanje medijske pismenosti, kao i proces njihovog provođenja. Proučeni su pozitivni i negativni utjecaji novih medija, posebice na dječji razvoj u ovom dobu globalizacije. Među pozitivne utjecaje medija ubrajaju se učenje novih vještina i usvajanje pozitivnih obrazaca ponašanja. Istraživanja pokazuju da u negativne utjecaje izloženosti medijima spadaju emocionalni i bihevioralni problemi, pretilost, razvoj poremećaja u prehrani, upotreba supstanci poput alkohola i cigareta itd. Posebno je problematična dugotrajna izloženost nasilnim scenama u filmovima ili igranje nasilnih video igara. Takva izloženost povezuje se s lošijim školskim uspjehom, nasiljem i delikvencijom.
Sažetak (engleski) The rapid development of new media has been the main force accelerating the trend of globalisation in human society in recent decades. The goal of this papers to explain the role and the impact of the media on human relationships and in the construction of societal reality. To reach these goals, the term of digital communication is explained, that can be defined as electronic transfer of digital coded data. Social relationships in the context of digital media are analysed, especially their impact on direct communication, that is, face-to-face communication. Special attention was paid to digital media as communication tools. Digital media are those media that use computer technologies to produce, distribute and present media content, and are characterised by digitalisation, convergence, interactivity, hypertextuality and virtual space. They are use in every sphere of human life, and their importance is especially visible in the domain of education and journalism. Internet can be seen as the highest achievement of mass media, but also as an instigator of change of what were known patters of human interactions. The importance of media literacy, the ability to consume information gathered by mass media and to critically think about them, was established. The components of the interventions to achieve media literacy are explained, as well as their methods. Positive and negative impacts of new media are studied, especially on the child development in this globalisation era. Among positive impact on media we see learning new skill and adopting positive behavioural patterns. Research shows that negative effects of media exposure include emotional and behavioural problems, obesity, development of eating disorders, substance abuse like alcohol and cigarettes. Especially problematic seems to be prolonged exposure to violent scenes in the movies or playing violent video games. That type of exposure is connected to worse school achievements, violence and delinquency.
Ključne riječi
digitalna komunikacija
Internet
društvene mreže
medijska pismenost
Ključne riječi (engleski)
digital communication
Internet
social networks
media literacy
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:273369
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-26 08:59:56