Sažetak | Premda smo zagazili u digitalno doba, manifestacije ili događanja su potencijalno vrlo moćan marketinški alat. Ne, nije danas dovoljno imati dobro izgrađenu web stranicu ili mrežnu marketinšku strategiju, niti se samo pažljivije usredotočiti na društvene medije ili investirati u content marketing. Često je potrebno prijeći virtualni i iskoristiti fizički raspoloživ prostor. U ovom radu stoga se govori upravo o tomu – kako događanja mogu biti vrlo važan resurs, iz kojeg svoje poslovanje i profit crpi cijela event industrija. Događanja ustvari znače vrijeme razmjene i usporedbe: prilika je to da se upozna lice organizatora, brenda, robne marke, tvrtke, sportske organizacije itd., da se upozna osobno, a ne virtualno, pa je dobro osmišljeno događanje važno iskustvo za sudionike.
Kako je neka manifestacija ustvari „mjesto“, a ne samo način, ono posjetitelja-konzumenta-korisnika obogaćuje, transformira i poziva na povratak, jer u iskustvu prisustvovanja događajima pronalazi nešto što ne samo da odgovara njegovim očiglednim praktičnim potrebama, već ih istodobno i stvara. Drugim riječima, manifestacije se osmišljavaju kako bi nekako potakle emocije onih koji sudjeluju, jer se na taj način može stvoriti onu emocionalnu povezanost koja stvara pripadnost i prepoznavanje. Upravo stoga, u radu se navode primjeri velike manifestacije, festivala u Woodstocku, koji je postao primjerom odlično odabrane target publike (mladi, pacifisti, hipiji), na emocije kojih je trebala djelovati glazba, i loše organizacije. Ističe se i tvrdnja kako niti jedno događanje, od obiteljskog okupljanja do festivala, ne smije podleći improvizaciji, te se navode načini kako postići savršen plan događanja; kako odabrati mjesto i vrijeme, govornike; kojim tijekom i na koji način organizirati događanje bilo koje vrste, odnosno kako stvoriti i isplanirati budžet, kako ga poboljšati alternativnim metodama poput crowdfundinga ili sponzorstava.
Događanja služe u osnovi za stvaranje veza, između ostaloga za konsolidaciju prestiža i povećanja prodaje. Zato i komunikacija o događanju mora biti uključena u proračun, što je ključno za javnost. Sigurno je, u eri u kojoj živimo, digitalna komponenta bitna, temelj života svake marketinške strategije koja poštuje samu sebe, pa i kad je riječ o promociji samoga događanja. U određenim situacijama, integriranje fizičkog prostora s virtualnim može biti dodana vrijednost, a manifestacija, dobro isplanirana, dobro organizirana i mudro ispromovirana - važna konkurentska prednost u marketinškom poslu. |
Sažetak (engleski) | Although we have stepped into the digital age, events are potentially a very powerful marketing tool. No, it's not enough today to have a well-built website or online marketing strategy, or just focus on social media or invest in content marketing. It is often necessary to cross the virtual and use the physically available space. This paper therefore discusses exactly how events can be a very important resource from which the entire event industry draws its business and profits. Events really mean a time of exchange and comparison: the opportunity to get to know the face of the organizer, brand, brand, company, sports organization, etc., to meet in person rather than virtual, so a well thought out event is an important experience for the participants.
As an event is actually a “place”, not just a way, it enriches, transforms and invites the visitor-consumer-user to return, because in the experience of attending events he finds something that not only suits his obvious practical needs, but it creates them at the same time.
In other words, events are designed to somehow seduce those who participate, because doing so can create that emotional connection that creates belonging and recognition. This is why the paper cites examples of a major event, a festival in Woodstock, which became an example of a well-selected target audience (young, pacifists, hippies), emotions that music needed to act on, and poor organization. It is also argued that no event, from family gathering to festival, should be subject to improvisation, and ways to achieve a perfect event plan are outlined; how to choose the place and right time, speakers; which during and how to organize an event of any kind, or how to create and plan a budget, how to improve it with alternative methods such as crowdfounding or sponsorship.
The events are basically about creating connections, among other things to consolidate prestige and increase sales. That is why communication about the event must be included in the budget, which is crucial for the public. Certainly, in the era we live in, the digital component is essential, the foundation of life for every self-respecting marketing strategy, even when it comes to promoting the event itself. In certain situations, integrating physical space with virtual space can be an added value, and an event, well planned, well organized and wisely promoted - can be an important competitive advantage in the marketing business. |