Naslov SELFIE I PSIHOLOGIJA VIZUALNIH KOMUNIKACIJA
Naslov (engleski) Selfie and visual communications psychology
Autor Anita Budimir Komerički
Mentor Siniša Kovačić (mentor)
Član povjerenstva Tanja Grmuša (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Čovjek ima potrebu komunicirati od svojih početaka razvoja, danas i imat će potrebu komunicirati u budućnosti. Kako se čovjek razvija tako se razvija način komunikacije, različiti alati i kanali kojima se određena poruka šalje. Nekada je komunikacija bila na interpersonalnoj razini, kasnije slanjem poruka i pisama, korištenjem različitih puteva i tehnika pa sve do danas kada se za komunikaciju u velikoj mjeri koristi nova tehnologija. Jedan dio tehnologije su pametni telefoni koji imaju velike mogućnosti, a između ostaloga i fotografiranje. Kako su se kamere na pametnim telefonima razvijale tako su se razvijali i načini rađenja istih, a ujedno i slanje. Tu se dolazi do selfieja koji je u današnje vrijeme vrlo popularan jer se napravi u sekundi i isto se tako u sekundi pošalje nekome drugome putem društvenih mreža. Selfie tako ima dobre i loše strane o kojima se mora voditi računa jer se pokušavanjem dobivanja mišljenja drugih i sviđanje drugima vrlo lako može pasti u depresiju koja nije nikako bezazlena. Vezano uz selfie provedeno je istraživanje na uzorku od 280 ispitanika od kojih su 224 bile žene i 56 muškaraca, a anketa je provedena u razdoblju od 4.11.2019. do 14.11.2019., putem društvenih mreža i emaila. Od ispitanika koji su sudjelovali u anketi 146 žena (53%) se izjasnilo da vole izrađivati selfieje, dok je njih 77, (28%) se izjasnilo da ne vole izrađivati selfieje. Kod ispitanika muške populacije njih 18, (6%) se izjasnilo da vole raditi selfieje, dok se njih 37 (13%) izjasnilo da ne vole raditi selfieje. Ovi i drugi odgovori spomenutog istraživanja pokazuju sliku vezanu za izradu selieja.
Sažetak (engleski) Man has a need to communicate from his beginnings of development, today and will have a need to communicate in the future. As a person develops, so does the way of communication, the different tools and channels through which a certain message is sent. Communication used to be on an interpersonal level, later by sending messages and letters, using different ways and techniques until today when new technology is widely used for communication. One part of the technology is smartphones that have great features, including photography. As cameras on smartphones evolved, so did ways of doing them, as well as sending them. This is where a selfie comes in, which is very popular nowadays because it is made in a second and also sent to someone else in a second via social networks. Selfie thus has good and bad sides that must be taken into account because by trying to get the opinion of others and liking others, it can very easily fall into depression, which is by no means harmless. Regarding selfies, a survey was conducted on a sample of 280 respondents, of which 224 were women and 56 men, and the survey was conducted in the period from 4.11.2019. to 14.11.2019, via social networks and emails. Of the respondents who participated in the survey, 146 women (53%) said they liked to take selfies, while 77 of them (28%) said they did not like taking selfies. Among the male respondents, 18 (6%) said they liked to take selfies, while 37 (13%) said they did not like to take selfies. These and other responses of the mentioned research show the picture related to the making of selie.
Ključne riječi
komunikacija
vizual
selfie
fotografija
mreža
Ključne riječi (engleski)
communication
visual
selfie
photography
network
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:400462
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-08 09:08:25