Naslov ORGANIZACIJSKA KULTURA I INTERNA KOMUNIKACIJA U ZAGREBAČKOM HOLDINGU
Naslov (engleski) Organizational culture and internal communication in Zagreb Holding
Autor Marina Stašević
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-07-17, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Organizacijska kultura jedna od najsnažnijih i najstabilnijih sila koje djeluju u organizacijama. To je trajan i specifičan sistem bazičnih vrijednosti, stavova, uvjerenja, normi i običaja koji određuju i usmjeravaju organizacijsko ponašanje i mišljenje kao i sve aktivnosti pojedinaca i grupa koje ih čine. Autori definiraju različite tipove organizacijske kulture. Vrlo praktičnom za istraživanje tipova organizacijske kulture pokazala se tipologija po Cameron i Quinn. Oni definiraju četiri tipa organizacijske kulture: klanska, hijerahijska, tržišna i adhokratska. Svaka ima svoja obilježja. U radu je obrađeno organizacijsko ponašanje i neka obilježja organizacijskih kultura u Zagrebačkom holdingu. Opisana je organizacijska struktura te organizacija korporativnih komunikacija unutar Zagrebačkog holdinga.
Cilj ovog istraživanja je analizirati koja su osnovna obilježja organizacijske kulture u Zagrebačkom holdingu, te postoji li uopće nešto što se može nazvati jedinstvenom organizacijskom kulturom. Ispitivanje je obuhvatilo 45 zaposlenika ove organizacije koji su na vodećim položajima. Provedeno je anonimno anketiranje. Prosječni ispitanik u ovom istraživanju je žena, srednje životne dobi, visoko obrazovana i s radnim iskustvom u ZGH dužim od 10 godina. Čak 1/5 menadžera ne može precizno definirati o kojem tipu je riječ u organizaciji, te smatra da je ona jedinstvena. Polovica ispitanika smatra da se radi o hijerarhijskom tipu kulture. Za klanovski tip kulture opredijelilo se 29% ispitanika. Njih 20% prepoznaje adhokrativni tip kulture, dok najmanji dio ispitanika smatra da se radi o tržišnom tipu. Analizirane su četiri varijable sadašnjih i budućih vrijednosti koje su definirane pojmovima profesionalne vrijednosti, etičke vrijednosti, vrijednosti koje se trenutačno cijene u organizaciji te ljudske vrijednosti. Značajnost razlika u svim varijablama, za sva njihova obilježja, pokazuje statistički značajnu razliku na razini p < 0,01. Zaključak je da anketirani menadžeri smatraju da bi se ubuduće u Zagrebačkom holdingu trebalo više cijeniti obilježja poput: stručnosti, posvećenosti poslu, pouzdanosti, efikasnosti, poštenju, odgovornosti, integritetu, uključenosti, humanosti i benevolentnosti. Organizacijska promjena postala je imperativ opstojnosti neke organizacije, čime bi se osigurao njen opstanak, rast i razvoj. Učinkovita komunikacija omogućava lakšu transformaciju organizacije.
Sažetak (engleski) Organizational culture is one of the strongest and most stable forces operating in organizations. It is a permanent and specific system of basic values, attitudes, beliefs, norms and customs that determine and guide organizational behavior and thinking as well as all activities of individuals and groups that make them. The authors define different types of organizational culture. The Cameron and Quinn typology proved to be very practical for exploring types of organizational culture. They define four types of organizational culture: clan, hierarchical, market and adhocratic. Each has its own characteristics. The paper deals with organizational behavior and some characteristics of organizational cultures in Zagreb Holding. The organizational structure and organization of corporate communications within the Zagreb Holding are described.
The aim of this research is to analyze what are the main characteristics of organizational culture in Zagreb Holding, and if there is anything at all that can be called a unique organizational culture. The survey included 45 employees of this organization who are in leadership positions. An anonymous survey was conducted. The average respondent in this study is a middle-aged woman, highly educated and with more than 10 years' professional experience in ZGH. Even 1/5 of managers cannot define exactly what type of organization it is, and consider it unique. Half of the respondents consider it to be a hierarchical type of culture. The clan culture type was 29%. 20% of them recognize the adhocative type of culture, while the smallest part of the respondents consider it to be market type. Four variables of present and future values, which are defined in terms of professional value, ethical value, values currently valued in the organization and human value, are analyzed. Significance of differences in all variables, for all their characteristics, shows statistically significant difference at the level of p <0.01. The conclusion is that the surveyed managers think that in the future, in ZGH, characteristics such as: expertise, commitment to work, reliability, efficiency, honesty, responsibility, integrity, inclusion, humanity and benevolence should be appreciated. Organizational change has become an imperative for an organization to survive, ensuring its survival, growth and development. Effective communication makes it easier to transform an organization.
Ključne riječi
organizacijska kultura
unutarnja komunikacija
Zagrebački holding
Ključne riječi (engleski)
organizational culture
internal communication
Zagreb Holding
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:360411
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2020-09-10 08:18:21