Naslov Elementi tradicijske kulture kao simboli identiteta
Naslov (engleski) Elements of traditional culture as symbols of identity
Autor Kristina Šuka - Jajtić
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-11-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Identitet je ono što nas čini različitima od drugih. Zaslugu za oblikovanje identiteta naše zemlje i nas samih pripisujemo našem najvrijednijem blagu- kulturnoj baštini. Fundus materijalne i nematerijalne kulturne baštine Hrvatsku čini većom zemljom. Ljudi u povijesti pobrinuli su se da spoznamo sadašnjost i oblikujemo svoj identitet, stoga je od velike važnosti očuvati i zaštiti „ono naše“. Posebnu ulogu ima Konvencija o zaštiti svjetske kulturne i prirodne baštine koju je 1972. godine prihvatila Opća konferencija UNESCO-a i Ministarstvo kulture i medija koji razvijaju mjere zaštite kulturne baštine jer je jedna od važnih čimbenika za prepoznavnje, definiranje i afirmaciju kulturnog identiteta. U radu se prikazuje utjecaj folklora kao simbola za otkrivanje i njegovanje identiteta te suvremenog promicatelja tradicijske kulture. Dotaknuvši se najvažnijih elemenata, upoznat ćemo Hrvatsku i njene običaje.
U suvremeno doba, jedan od učestalijih motiva za putovanje turistima upravo je želja za otkrivnjem autentičnog nasljeđa, stoga se sve veće značenje daje kulturnim sadržajima. Prateći europske primjene dobre prakse, mnoge destinacije odlučuju se za stvaranje novog autentičnog turističkog proizvoda temeljenog na kulturnoj baštini što istovremeno pridonosi stvaranju imidža destinacije, ali također otvara pitanja problematike očuvanja izvornosti tradicije. Sredstva masovnih komunikacija omogućuju razvoj globalne kulture, što je ujedno prijetnja kulturnom identitetu. Osim što je velika prilika za opći razvoj tako je i velika opasnost za male kulture i narode. Osvješćivanjem i isticanjem činjenice da Hrvatska posjeduje bogatstvo nekoliko dijalekata, dugogodišnju tradiciju, brojne običaje i autohtonu kuhinju, mora se procesu globalizacije oduprijeti na način da se kulturna baština zaštiti i očuva za buduće generacije. Na samom kraju prikazat ćemo intervju sa dr.sc. Krešimirom Dabom, pročelnikom Odjela za turizam na Visokoj školi Edward Bernays koji pobliže objašnjava kako izgraditi nacionalni identitet i promovirati ga putem tradicije te naglašava važnost poticanja razvijanja sektora kulture i kreativnih industrija kao način promicanja kulture.
Sažetak (engleski) Identity is what makes us different from others. We attribute the credit for shaping the identity of our country and ourselves to our most valuable treasure - cultural heritage. The holdings of tangible and intangible cultural heritage make Croatia a larger country. People in history have made sure that we know the present and shape our identity, so it is very important to preserve and protect "ours". The Convention on the Protection of the World Cultural and Natural Heritage, adopted in 1972 by the General Conference of UNESCO and the Ministry of Culture and Media, has a special role to play in developing cultural heritage protection measures. The paper presents the influence of folklore as a symbol of discovery and its identity and a contemporary promoter of traditional culture. Touching on the most important elements, we will get to know Croatia and its customs.
In modern times, one of the frequent motives for tourists to travel is the desire to discover the authentic heritage, so more and more importance is given to cultural content. Following the European applications of good practice, many destinations decide to create a new authentic tourist product based on cultural heritage, which at the same time contributes to creating the image of the destination, but also raises questions about the preservation of tradition. The means of mass cultural communication enable the development of global culture, at the same time a threat to identity. Apart from being a great opportunity for general development, it is also a great danger for men's culture and people. By raising awareness and emphasizing the fact that Croatia has a wealth of several dialects, a long tradition, numerous customs and indigenous cuisine, the process of globalization must be resisted by protecting and preserving cultural heritage for future generations. At the very end, we will present an interview with dr.sc. Krešimir Dabo, Head of the Tourism Department at Edward Bernays College, who explains how to build national identity and promote it through tradition and emphasizes the importance of encouraging the development of the cultural sector and creative industries as a way to promote culture.
Ključne riječi
tradicija
kultura
simboli identiteta
folklor
kulturna baština.
Ključne riječi (engleski)
tradition
culture
identity symbols
folklore
cultural heritage.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:258186
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-15 12:49:06