Naslov Glavni oblici strategija rasta poduzeća
Naslov (engleski) The main forms of enterprise growth strategies
Autor Branimir Barišić
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-04-28, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Organizacija i menadžment
Sažetak Stalne promjene na tržištu uvjetuju i promjene strategija poslovanja organizacija. Osim digitalizacije koja je uvelike pridonijela promjeni tržišta, za organizacije je bitno često mijenjati strategije poslovanja. Bez obzira radi li se o novom proizvodu ili usluzi ili uhodanom poslu, bitno je u svakom trenutku imati realnu sliku vlastite organizacije. Prije samog odabira strategije potrebno je imati misiju, viziju i ciljeve koji će pomoći u odabiru strategije. Osim dobro posloženih ciljeva, bitni su i vanjski i unutarnji čimbenici koji utječu na organizaciju i njezin odabir strategije. Kako bi organizacija bila i ostala profitabilna jedna od strategija koja joj pomaže u tome jest strategija rasta ili razvoja, bez obzira radi li se o organskom ili anorganskom rastu. Samo planiranje strategija omogućuje bolju koordinaciju u poslovanju. Životni ciklus poduzeća čine četiri faze: uvođenje, rast zrelost i opadanje. Najbitnija je faza rasta jer ona zapravo predstavlja trenutak u razvoju poduzeća kada se kreira poslovanje koje će moći upravljati svojim rastom. No čak i u fazi rasta poslovanja organizacije postoje faze koje uvode na sam rast poslovanja. Za odabir prave strategije potreban je tim stručnjaka koji će provjeriti sve one vanjske čimbenike organizacije koji ukazuju na prijetnje, prilike, snage i slabosti jedne organizacije, ali i sve rizike koji dolaze sa određenom strategijom. Osim toga, iznimno je bitno pratiti tijek razvoja strategija fazu po fazu kako ne bi došlo do pogreške. Jednom ako se pogriješi sa odabirom strategije, potrebno je odabrati iduću koja je bila najbliža prvoj, odabranoj.
Sažetak (engleski) Constant changes in the market also cause changes in the business strategies of organizations. In addition to digitalization, which has greatly contributed to market change, it is essential for organizations to change business strategies frequently. Whether it is a new product or service or a well-established business, it is important to have a realistic picture of your own organization at all times. Before choosing a strategy, it is necessary to have a mission, vision and goals that will help in choosing a strategy. In addition to well-arranged goals, external and internal factors that influence the organization and its choice of strategy are also important. In order for an organization to remain profitable, one of the strategies that helps it do so is a growth or development strategy, whether it is organic or inorganic growth. Only strategy planning allows for better business coordination. The life cycle of a company consists of four phases: introduction, growth, maturity and decline. It is the most important phase of growth because it actually represents the moment in the development of the company when a business is created that will be able to manage its growth. But even in the growth phase of an organization’s business there are phases that introduce it to the growth of the business itself. Choosing the right strategy requires a team of experts who will check all those external factors of the organization that indicate the threats, opportunities, strengths and weaknesses of an organization, but also all the risks that come with a particular strategy. In addition, it is extremely important to monitor the development of strategies phase by phase in order to avoid errors. Once one makes a mistake with the choice of strategy, it is necessary to choose the next one that was closest to the first one, the chosen one.
Ključne riječi
tržište
strategije
organizacija
životni ciklus
rast i razvoj.
Ključne riječi (engleski)
market
strategies
organization
cycle of product
growth and development.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:304228
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-17 13:06:27