Naslov SELEBRITIZACIJA POLITIKE U SUVREMENOM DRUŠTVU
Naslov (engleski) Celebritization of politics in contemporary society
Autor Šimica Vugdelija
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Željka Zavišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-11-27, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak U radu se istražuje utjecaj selebritizacije na politiku kroz prikaz fenomena celebrity politike koja se definira kao preplitanje medija, zabavne industrije i politike, odnosno sve veći upliv celebrityja u politiku koji utječe na mnoge aspekte političkog života, poput političkih kampanja i izbora, međunarodnih odnosa i političkih agendi te društvene percepcije politike. Selebritizacija politike je proces koji se odvija u dva smjera. S jedne strane tradicionalni se političari okreću oblicima komunikacije karakterističnima za popularnu i celebrity kulturu čime se oblikuje novi tip političke komunikacije. S druge strane, pojedinci koji su celebrity status ostvarili u popularnoj kulturi i svijetu zabave svoj status kapitaliziraju angažirajući se u politici na različite načine, postaju aktivisti ili zagovaratelji u borbi za određene političke ciljeve ili ulaze u institucionalnu politiku.
Cilj rada je prikazati na koje se načine procesi selebritizacije manifestiraju u suvremenoj politici i koji su joj učinci. U radu se najprije iznosi definicija celebrityja te se prikazuje proces selebritizacije društva s naglaskom na selebritizaciju politike. Potom se donosi pregled suvremenih teorija celebrity politike, s naglaskom na dvama glavnim smjerovima – jednom koji celebrity politiku kritizira kao trivijalizaciju politike i drugom koji staje u njezinu obranu polazeći od tvrdnje da celebrity politika privlači širu javnost doprinosi demokratizaciji društva. Na kraju se obrađuje studija slučaja celebrity politike u hrvatskom kontekstu na primjeru predsjedničke kampanje Miroslava Škore, s fokusom na Miroslavu Škori kao celebrityju koji iz svijeta zabave ulazi u aktivnu politiku. U skladu s iznesenim teorijskim okvirom kroz analizu predsjedničke kampanje rad odgovara na sljedeća pitanja: u koju kategoriju celebrity političara ulazi Miroslav Škoro, na koje načine koristi celebrity resurse u političkoj areni, kako se to manifestira u medijskoj i široj javnosti te kojim se procesima karakterističnim za celebrity kulturu služi u pridobivanju pažnje i podrške biračkog tijela.
Sažetak (engleski) The thesis researches the impact of the celebritization processes on politics by investigating the phenomenon of celebrity politics, which is defined as the interrelation of media, entertainment and politics, or the growing influence of celebrity in politics that affects many aspects of political life, such as political campaigns and elections, international relations and political agenda and social perception of politics. Celebritization is a two-way process. On the one hand, traditional politicians are turning to forms of communication typical for popular and celebrity culture, thus shaping a new type of political communication. On the other hand, individuals who have achieved celebrity status in popular culture and entertainment capitalize on their status by engaging in politics in different ways, eg. by becoming activists or advocates in fighting for certain political goals, or entering institutional politics.
The aim of the thesis is to show the ways in which the processes of celebritization manifest in contemporary politics and what its effects are. The paper first presents the definition of celebrity and presents the process of celebritization of society with an emphasis on the celebritization of politics. Then it presents an overview of contemporary theories of celebrity politics, focusing on two main theoretical directions – one that criticizes celebrity politics as a trivialization of politics and the other that stands in its defense, claiming that celebrity politics attracts the general public and contributes to democratization of society. Finally, a case study of celebrity politics in the Croatian context is discussed on the example of Miroslav Škoro''s presidential campaign, focusing on Škoro as an entertainment celebrity figure entering official politics. Following presented theoretical framework, through the analysis of the presidential campaign, the paper aims to answer following questions: to which category of celebrity politician Škoro belongs, how he uses celebrity resources in the political arena, how it manifests in the media and the general public, and which celebrity mechanisms he employs in order to attract and gain support of the electorate.
Ključne riječi
selebritizacija društva
selebritizacija politike
celebrity kultura
Ključne riječi (engleski)
celebritization of society
celebritization of politics
celebrity culture
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:077438
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-11 12:14:23