Naslov VIZUALNA KOMUNIKACIJA U JAVNOM NASTUPU
Naslov (engleski) Visual communication in public appearances
Autor Lana Novoselac
Mentor Siniša Kovačić (mentor)
Član povjerenstva Željka ZAvišić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Grmuša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-10-05, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Javni nastup gotovo je svakodnevna pojava, na poslu, fakultetu i u privatnim prilikama dolazi do susreta s nekim oblikom javnog nastupa. Kako bi se usvojile vještine potrebne za uspješan javni nastup poželjna je dobra priprema i vježba, no javni nastup više je od unaprijed kvalitetno pripremljenog sadržaja. Bez vizualne komunikacije kao nadopune sadržaju nemoguće je održati dobar javni nastup.
Fizički izgled, geste i izrazi lica elementi su vizualne komunikacije na koje valja pripaziti prilikom javnog nastupa. Vizualnom komunikacijom publici se govori više nego riječima, i prije nego je ispušten prvi glas komunicira se s publikom. Zato je važno uskladiti elemente vizualne komunikacije s porukom koja se želi prenijeti drugima.
Analizirajući različite komunikacijske stilove ustanovljeno je što je uspješnom govorniku potrebno, ali i što je potrebno izbjegavati. Učenje pokreta specifičnih za vizualno komuniciranje također je omogućilo i lakše čitanje tuđih namjena, a samim time umanjilo je i mogućnost prevare vještim javnim nastupom.
U ovom radu analiziran je komunikacijski stil Donalda Trumpa te je njegova vizualna komunikacija uspoređena s Vladimirom Putinom. Iz svega navedenog zaključeno je da je ključ javnog nastupa upravo u vizualnoj komunikaciji. Bez prigodnog izgleda, gesta i izraza lica sam sadržaj neće ostaviti dojam na publiku, ali istovremeno, ukoliko je namjera skrenuti fokus publike sa sadržaja dovoljno je naglasiti elemente vizualne komunikacije kako bi oni postali dio prvog plana.
Sažetak (engleski) Public appearance today is an almost everyday occurrence in everyone’s lives, at work, college and even in private occasions some form of public appearance is encountered. In order to acquire the skills necessary for a successful public appearance, good preparation and practice is desirable, but public appearance is more than well prepared content. Without visual communication as a supplement to the content, it is impossible to maintain a good public appearance.
Physical appearance, gestures and facial expressions are elements of visual communication that should be taken into account during public appearances. By visually communicating to the audience, one says more than it is said when using words, in fact, even before the first word is uttered, one has already communicated with the audience. This is why it is very important to coordinate the elements of visual communication with the message we want to convey to others.
Analyzing different communication styles will show what is a must, but also what to avoid in order to be a successful speaker. Learning movements specific to visual communication will also make it easier to read other people's intentions, and thus reduce the chances of deceiving someone with a skillful public appearance.
In this paper, the communication style of Donald Trump is analyzed and also compared to Vladimir Putin’s which lead to the following conclusion: the key to public appearance is precisely visual communication. Without the appropriate look, gesture and facial expression, the content itself will not leave an impression on the audience, but at the same time, if the outcome is diverting the focus of the audience from the content, it is enough to emphasize the elements of visual communication.
Ključne riječi
javni nastup
vizualna komunikacija
komunikacijski stil
Ključne riječi (engleski)
public appearance
visual communication
communication style
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:330696
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-12 12:37:30