Naslov Utjecaj reality programa na mlade
Naslov (engleski) The influence of reality programs young people
Autor Anfrida Koštić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2023-07-14, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Relativno novi žanr zabavne produkcije, reality televizija brzo je stekla popularnost među svim gledateljima, postavši jedna od najtraženijih i najunosnijih niša u masovnim medijima. Stvara iznimno privlačan, ponekad čak i zarazan sadržaj. To bi bilo u redu kada bi se njegova publika sastojala isključivo od odraslih: odrasli ljudi obično imaju uspostavljene modele ponašanja, oblikovane poglede i skloni su gledati na reality TV sadržaj kao na puku zabavu. Istodobno, veliki postotak gledatelja su tinejdžeri ili čak djeca – a u ovom slučaju svjetska popularnost reality showa možda i nije tako bezazlena. Televizijski reality programi potiču više razine aktivnosti publike nego tipični programi, prvenstveno zbog svog fokusa na obične ljude koji se natječu za nagrade, romansu i uspjeh. Stoga se publika može više emocionalno i kognitivno uključiti u programe. Producenti reality programa također su dobro iskoristili mrežne resurse, potičući različite vrste online aktivnosti nakon gledanja programa. U ovom diplomskom radu obrađuje se tema utjecaja reality programa na mlade, njegovo poimanje, početci te klasifikacija istoga. Definiraju se psihološki aspekti reality programa u okviru uključenosti mladih u same programe i zadovoljstva koje reality programi pružaju svojim konzumentima te se objašnjava društvo spektakla kao rezultat djelovanja navedenog formata televizijskog sadržaja. Također, bavi se objašnjavanjem namjerne manipulacije putem navedenog formata sadržaja na primjeru showa Big Brother. U središte problema stavlja se sam utjecaj reality programa na mlade, lakovjernost mladih prema istima, te osjećaji koje u njima izaziva konzumiranje reality sadržaja. Naglašeni su pozitivni i negativni utjecaji reality programa te se putem online anketnog upitnika istražilo kakve stavove i mišljenja mladi imaju o reality programu.
Sažetak (engleski) A relatively new genre of entertainment production, reality television quickly gained popularity among all viewers, becoming one of the most sought-after and lucrative niches in the mass media. The thing is extremely attractive, sometimes even addictive content. This would be fine if its audience consisted exclusively of adults: adults tend to have established patterns of behavior, formed views and tend to view reality TV content as mere entertainment. At the same time, a large percentage of viewers are teenagers or even children - and in this case, the worldwide popularity of reality shows may not be so harmless. Reality television programs encourage higher levels of audience engagement than typical programming, primarily because of their focus on ordinary people competing for prizes, romance, and success. Therefore, the audience can become more emotionally and cognitively involved in the programs. Producers of reality shows have also made good use of online resources, encouraging different types of online activities after watching the show. This thesis deals with the topic of the influence of reality programs on young people, its concept, beginners and its classification. The psychological aspects of reality programs are defined in terms of the involvement of young people in the same programs and the pleasures that reality programs provide to their consumers, and the society of spectacles is explained as a result of the action of the mentioned format of television content. Also, it deals with explaining intentional manipulation through the specified format of content, for example the Big Brother show. At the center of the problem is the very influence of reality programs on young people, the credulity of young people towards them and the feelings that the consumption of reality content causes in them. The positive and negative impacts of the reality program were emphasized, and an online questionnaire was used to investigate what attitudes and opinions young people have about the reality program.
Ključne riječi
utjecaj reality programa
televizija
mediji
mladi
internet
Ključne riječi (engleski)
Influence of reality programs
television
media
youth
Internet
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:837662
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra marketinga i komunikacija ((mag. oec.))
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-08-31 12:18:19