Sažetak | Ovaj diplomski rad istražuje utjecaj novih tehnologija na komunikacijski razvoj djece u ranoj i predškolskoj dobi. Kada je riječ o novim tehnologijama, prvenstveno se implicira na televiziju, pametne telefone, računala, tablete i druge uređaje slične namjene. Posljednjih godina, digitalni uređaji i interaktivni mediji su postali neizostavni dio svakodnevnog života kako odraslih tako i djece. Različiti oblici digitalnih medija, uključujući obrazovne aplikacije, interaktivne igre i multimedijske platforme, utječu na usvajanje jezika, društvenu interakciju i kognitivni razvoj djece. Prilikom izlaganja djece rane i predškolske dobi medijima bitno je voditi računa o tome kakvom sadržaju je dijete izloženo, koliko dugo i pod kojim uvjetima, tj. je li samostalno ili pod nadzorom odgovorne osobe. Kroz sveobuhvatan pregled postojeće literature, rad ispituje potencijalne prednosti i nedostatke povezane s uporabom novih tehnologija i digitalnih medija u odgoju i obrazovanju djece rane i predškolske dobi. Rad razmatra čimbenike kao što su vrijeme provedeno ispred ekrana, kvaliteta sadržaja, uključenost roditelja i uloga odgajatelja u posredovanju dječjih digitalnih iskustava. Osim toga, rad istražuje na koji je način digitalne medije moguće učinkovito inkorporirati u obrazovni kurikulum u ustanovama za odgoj i obrazovanje radi podržavanja razvoja jezika i poticanja smislene komunikacije. U konačnici, rad pridonosi boljem razumijevanju uloge novih tehnologija u komunikacijskom razvoju djece u ranom djetinjstvu i predškolskoj dobi. Napravljen je praktičan uvid roditeljima, odgajateljima i svima uključenima u djetetov razvoj koje moguće nedostatke nekontrolirano korištenje medija može imate na komunikacijski razvoj djece, te kako iskoristiti potencijal digitalnih medija u podršci dječjem učenju jezika i društvenoj interakciji tijekom formativnih godina. |
Sažetak (engleski) | This master thesis explores the impact of new technologies on the communication development of children in early and preschool age. When we mention new technologies, we are referring to television, smartphones, computers, tablets, and similar devices. In recent years, digital devices and interactive media have become indispensable components of everyday life for individuals of all ages. Various forms of digital media, such as educational applications, interactive games, and multimedia platforms, influence children's language acquisition, social interaction, and cognitive development. It's important to consider the type of content children of early and preschool age are exposed to, the duration of exposure, and the conditions under which they are exposed, whether independently or under supervision. Through a comprehensive review of existing literature, this paper examines the potential advantages and disadvantages associated with the use of new technologies in the upbringing and education of young children. The paper considers factors such as screen time, content quality, parental involvement, and the role of educators in mediating children's digital experiences. Moreover, this paper examines the effective integration of digital media into educational curriculum to enhance language development and foster meaningful communication experiences. In conclusion, this thesis seeks to elucidate the role of new technologies in the communicative development of young children.. It offers practical insights for parents, educators, and anyone involved in a child's development, highlighting potential disadvantages of uncontrolled media use on children's communication development and suggesting how digital media can be utilized to support children's language learning and social interaction during their formative years. |