Naslov Komunikacija i oglašavanje na primjeru Koncertne dvorane Vatroslav Lisinskog
Naslov (engleski) Communication and advertising on the example of the Vatroslav Lisinski Concert Hall
Autor Petra Mavrin
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Ivančević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dragan Kopecki (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-07-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti
Sažetak Cilj ovog rada je prikazati i obraditi komunikaciju i oglašavanje na primjeru Koncertne dvorane Vatroslava Lisinskog, koja je već 50 godina nezaobilazno mjesto glazbenog i kulturnog života Zagreba i Hrvatske. Nazvane po skladatelju prve hrvatske opere Ljubav i zloba, njenim otvaranjem 1973. godine donijela je promjenu kulturnog i društvenog života poslije kojeg više ništa nije moglo biti isto. Kao i većina ustanova tako i kulturne institucije primjenjuju u svojem poslovanju, komunikaciju i oglašavanje kako bi svoja događanja približila ciljanim korisnicima i pridonijela stvaranju kvalitetnih dugoročnih odnosa sa svojim poslovnim korisnicima i posjetiteljima te populariziranju kulturnih vrijednosti i umjetničkih ostvarenja. Kroz koncertnu dvoranu Vatroslava Lisinskog u već pedeset godina postojanja i uspješnog rada, prošlo je mnoštvo najeminentnijih solista, ansambala i orkestara, a za dirigentskim podijem i na pozornici stajali su vodeći dirigenti i glazbenici svijeta. Zbog velikih promjena u načinu komuniciranja i životu općenito te u današnjem svijetu koji je pretrpan informacijama, kulturne institucije se moraju koristiti različitim i novim kreativnim, efikasnim, načinima oglašavanja kako bi zadržali pažnju postojeće i privukli novu publiku. Ovim radom prikazuje se važnost promocije događanja u kulturnoj ustanovi te određivanje uloge i važnosti komunikacije i promocije samog oglašavanja, a sve vodeći se činjenicom i važnošću da komunikacija i oglašavanje u kulturi predstavljaju umijeće i znanje te ukazuju na pojedine vrijednosti koje privlače ciljanu publiku. Također, prikazuje se koliki je značaj komuniciranja i uloga oglašavanja događanja u kulturi te u razvoju publike. Učinkovita kombinacija komunikacijskih i marketinških strategija, dvije ključne komponente strateškog planiranja, neophodne su za postizanje konkurentske prednosti te pomažu u privlačenju šire publike i ostvarenju zadanih ciljeva kao i osiguravanju egzistencije u poslovnom uspjehu kulturnih institucija.
Sažetak (engleski) This paper aims to present and analyze communication and advertising using the example of the Vatroslav Lisinski Concert Hall, which has been an essential venue for the musical and cultural life of Zagreb and Croatia for 50 years. Named after the composer of the first Croatian opera, Love and Malice, its opening in 1973 marked a turning point in cultural and social life, after which nothing could remain the same. Like most institutions, cultural institutions employ communication and advertising to bring their events closer to their target audience, create high-quality long-term relationships with their business users and visitors, and popularize cultural values and artistic achievements. Over its fifty years of existence and successful operation, the Vatroslav Lisinski Concert Hall has hosted numerous eminent soloists, ensembles, and orchestras, with leading conductors and musicians from around the world standing on its podium and stage. Due to significant changes in communication methods and life in general, and in today's information-overloaded world, cultural institutions must use various new creative, efficient advertising methods to retain the attention of their existing audience and attract new audiences. This paper highlights the importance of event promotion in a cultural institution, as well as defining the role and significance of communication and advertising promotion. It is based on the fact that communication and advertising in culture represent art and knowledge that highlight specific values attracting the target audience. Additionally, it demonstrates the significance of communication and the role of advertising in cultural events and audience development. An effective combination of communication and marketing strategies, two key components of strategic planning, is essential for achieving a competitive advantage. This combination aids in attracting a wider audience reaching set goals, and ensuring cultural institutions' business success and survival.
Ključne riječi
komunikacija
oglašavanje
Koncertna dvorana Vatroslava Lisinskog
kulturna ustanova
publika.
Ključne riječi (engleski)
Vatroslav Lisinski Concert Hall
communication
advertising
cultural institution
audience.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:764513
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-28 09:45:37