Naslov Uloga Agencije za elektroničke medije u regulaciji hrvatske medijske scene
Naslov (engleski) The role of the Agency for eletronic media in regulation of Croatian Media Scene
Autor Barbara Banovac
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-02-23, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Temu Uloga Agencije za elektroničke medije u regulaciji hrvatske medijske scene odabrana je jer je aktualna u današnje vrijeme i puno se raspravlja o tome kako se novinarstvo promijenilo u zadnjih desetak godina. Danas je vrijeme brzih vijesti i važnosti klikova na internetskim portalima. Važne vijesti tako neki puta ostanu u pozadini dok se čitaju članci koji imaju ekskluzivne naslove i najčešće su vijesti o slavnim osobama. Dok se članci koji imaju teže teme preskaču, a u kojima se najčešće radi o istraživačkom novinarstvu, a ne o nekoj glasini. Agencija za elektroničke medije na to nema utjecaj, ali natječajem za kvalitetno novinarstvo pokušava potaknuti novinare da pišu serije kvalitetnih članaka s važnim temama iz različitih područja.
Od 2020. kada je izašao prvi natječaj u travnju, svake se godine prijavljuje sve više novinara koji su prepoznali priliku i svjesni su problematike u novinarstvu. Novinari pozdravljaju priliku da za napisane članke mogu dobiti financijska sredstva od strane Agencije ze elektroničke medije. Isto tako, Agencija za elektroničke medije svake godine izdaje Zbornik najboljih novinarskih radova. U novinarstvu su još problemi koncentracija vlasništva medija koja utiče na neovisnost i raznolikost tekstova, novinari se suočavaju s pravnim prijetnjama, napadi na novinarsku slobodu, utjecaj politike na medije, pad povjerenja u novinare najviše zbog lažnih vijesti. Za popravak stanja u novinarstvu potreban je multidimenzionalni pristup od strane novinara, regulatora, medijskih organizacija i čitatelja. Što se tiče novinara oni bi trebali isticati važnost profesionalne etike, promicati odgovorno novinarstvo i izbjegavati senzacionalizam. Ključan je rad na tome da se mediji oslobode od političkog utjecaja. Važna je i edukacija novinara i podizanje stupnja medijske pismenosti kod građana. Kod regulatora je bitan utjecaj na koncentraciju vlasništva medija, kao i poticaj novinarima. Upravo natječajem za kvalitetno novinarstvo, Agencija za elektroničke medije ulaže napore da se stanje novinarstva u Hrvatskoj popravi. Traži se od novinara da pišu članke koji doprinose javnom interesu i promiču raznolikost medijskog izražavanja. Povjerenstvo za ocjenjivanje novinarskih radova sastoji se od cijenjenih novinara koji su kompetentni ocijeniti novinarske radove koji su prijavljeni na natječaj.
Sažetak (engleski) I chose the topic of the role of the Agency for electronic media in the regulation of the Croatian media because it is relevant nowadays and there is a lot of discussion about how journalism has changed in the last then years. Today is the time of fast news and the importance of clicks on internet portals. Important news is sometimes left in the background while reading articles that have exclusive titles and are most often news about celebrities. While articles whit more difficult topics are skipped, which are usually about investigative journalism and not about some rumor. The Agency for electronic media has no influence on this, but whit the competition for quality journalism, it tries to encourage journalists to write series of quality articles whit important topics from various fields. Since 2020., when the first competition was published in April, every year more and more journalists recognized the opportunity and are aware of the problems in journalism have applied. Journalists welcome the opportunity to receive financial resources from the Agency for electronic media for the articles they write. Likewise, the Agency for the electronic media publishes a Collection of the best journalistic works every year. Another problem in journalism is the concentration of media ownership, which affects the independence and variety of texts, journalists face legal threats, attacks on journalistic freedom, the influence of politics on the media, and a decline in trust in journalists mostly due to fake news. Repairing the state of journalism requires a multidimensional approach by journalists, regulators, media organizations and readers. As for journalists, they should emphasize the importance of professional ethics, promote responsible journalism and avoid sensationalism. The key is to work on freeing the media from political influence. It is also important to educate journalists and raise the level of media literacy among citizens. For the regulator, the influence on the concentration of media ownership is important, as is the incentive for journalists. Whit the competition for quality journalism, the Agency for electronic media is making efforts to improve the state of journalism in Croatia. Journalists are asked to write articles that contribute to public interest and promote diversity in media expression. The committee for evaluation journalistic works consists of respected journalists who are competent to evaluate journalistic works submitted to the competition.
Ključne riječi
novinari
novinarstvo
Agencija za elektroničke medije
natječaj kvalitetnog novinarstva.
Ključne riječi (engleski)
journalists
journalism
Agency fot the electronic media
quality journalism competition.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:190244
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: diplomski Akademski / stručni naziv: magistar/magistra marketinga i komunikacija ((mag. oec.))
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-01-29 16:55:33