Naslov Ambalaža - prvi dodir potrošača s proizvodom
Naslov (engleski) Packaging - the consumer's first contact with the product
Autor Nino Slavujević
Mentor Sanja Rocco (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Ivančević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2024-09-26, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak U ovom završnom radu analizira se ambalaža kao prvi dodir i kontakt
potrošača s proizvodom. Ambalaža je važna poveznica između proizvođača,
proizvoda i potrošača, ona je vrlo važan dio marketinga te i o njoj ovisi uspješnost
prodaje nekog proizvoda. U ovom radu analizira se povijest ambalaže i njezine
funkcije. Ambalaža ima nekoliko funkcija: prodajnu, transportnu, zaštitnu,
ekonomsku i uporabnu. Dizajn ambalaže je prvi dojam kupca o nekom proizvodu.
Uloga dizajna ambalaže je da zainteresira za proizvod i potakne na kupovinu.
Ambalaža i marketing na tržištu djeluju zajedno i svrha im je promocija
proizvoda. Ona je element koji utječe na sveukupnu percepciju proizvoda.
Tvornička proizvodnja ambalaže doživljava tehnički napredak koji je vezan za
napredak u gospodarstvu i društvu. U današnje vrijeme razvoj ambalaže mora
pratiti trendove sukladno cjelokupnom tržištu i biti prihvatljiva sa estetskog,
funkcionalnog, praktičnog ekonomskog i ekološkog aspekta. Ambalaža mora
zadovoljiti zahtjeve potrošača i cjelokupnog društva. U današnje vrijeme na
tržištu gdje je ogroman broj različitih proizvoda svaki proizvođač uz kvalitetu i
prihvatljivu cijenu, mora se pobrinuti i o kvalitetnoj ambalaži tog proizvoda.
Informacije o proizvodu upravo su istaknute na ambalaži preko teksta, slika,
ilustracija i boja. Sastavni dio pojedine ambalaže su etikete kao važne vizualne
informacije. Zbog jačanja svijesti zaštite ljudskog zdravlja i okoliša, sve se više
vodi općenita briga o odlaganju ambalaže, njezinoj mogućnosti ponove uporabe u
domaćinstvu i recikliranju. Materijali za izradu ambalaže moraju biti ekološki
prihvatljivi. Sveprisutnija plastika sve se manje koristi, te umjesto nje koristi se
materijali koji su biorazgradivi. Pravilnim pristupom u izradi i biranju vrsta
materijala, tvrtke proizvođači se aktivno uključuju u zaštitu okoliša i zdravlja
ljudi. Ambalaža svojim funkcionalnim i zanimljivim dizajnom mora privući
kupca, zauzeti svoje mjesto na tržištu, te zadovoljiti zahtjeve i potrebe potrošača.
Sažetak (engleski) In this final paper, we analyze the packaging as the first touch and contact
of the consumer with the product. Packaging is an important link between
producers, products and consumers, it is a very important part of marketing and
the success of selling a product depends on it. This paper analyzes the history of
packaging and its functions. Packaging has several functions: sales, transport,
protection, economy and use. Packaging design is the customer's first impression
of a product. The role of the packaging design is to create interest in the product
and encourage a purchase. Packaging and marketing on the market work together
and their purpose is product promotion. It is an element that affects the overall
perception of the product. Factory production of packaging is experiencing
technical progress that is related to progress in the economy and society.
Nowadays, the development of packaging must follow trends in accordance with
the entire market and be acceptable from an aesthetic, functional, practical,
economic and ecological aspect. Packaging must meet the demands of consumers
and society as a whole. In today's market, where there are a huge number of
different products, each manufacturer, in addition to quality and an acceptable
price, must also take care of the quality packaging of that product. Information
about the product is precisely highlighted on the packaging through text, images,
illustrations and colors. An integral part of individual packaging are labels as
important visual information. Due to the increasing awareness of the protection of
human health and the environment, more and more general concern is being given
to the disposal of packaging, its reusability in the household and recycling.
Packaging materials must be environmentally friendly. The more ubiquitous
plastic is used less and less, and biodegradable materials are used instead. With
the correct approach in the production and selection of types of materials,
manufacturing companies are actively involved in the protection of the
environment and human health. Packaging with its functional and interesting
design must attract the customer, take its place on the market, and satisfy the
demands and needs of consumers.
Ključne riječi
ambalaža
dizajn
marketing
potrošač
proizvod
Ključne riječi (engleski)
packaging
design
marketing
consumer
product
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:000738
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: prijediplomski Akademski / stručni naziv: prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2025-02-03 19:18:56