Naslov ULOGA EMOCIONALNIH KOMPETENCIJA U UPRAVLJANJU ORGANIZACIJAMA I POTICANJU INOVATIVNOSTI
Naslov (engleski) The role of emotional competence in managing organizations and inciting innovations
Autor Ana Marguerite Tomulić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2019-07-12, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Globalizacija i tehnološka revolucija u posljednjih su nekoliko desetljeća omogućili prijelaz iz tradicionalne ekonomije u „ekonomiju znanja“, preoblikujući time u potpunosti strukturu i ritam tržišta te stvarajući nove uvjete poslovanja za globalnu konkurenciju. Novi poslovni krajolici predstavljaju stalan izazov za poduzeća jer ih tjeraju na stalno redefiniranje i redizajniranje postojećih i već uhodanih poslovnih procesa, sve kako bi zadržali tempo u dinamičnoj tržišnoj utakmici. Nove vrste poslovnih okruženja uključuju i novu kvalifikacijsku strukturu zaposlenih te zahtijevaju nove filozofije upravljanja organizacijama. Znanje zaposlenika i njihova moć prilagodbe promjenjivoj i nestabilnoj okolini postaju ključni pokretači konkurentnosti i čimbenici preoblikovanja obrazaca gospodarskoga rasta. Dok je nekoć za poslovni uspjeh bilo ključno posjedovanje „tvrdih“ znanja, danas se zbog sve bržih i češćih promjena na tržištu, sve užih specijalizacija i stalno rastuće količine znanja i informacija, od radnika očekuje i posjedovanje „mekih vještina“, odnosno emocionalnih kompetencija. Upravljanje postaje emocionalni proces, a emocije, nekoć percipirane kao opreka racionalnosti, a time i uspješnom vođenju, postaju platforma za razvoj kompetencija ključnih za kreativno i inovativno radno okruženje. Emocionalna inteligencija, kao podrška i dopuna kognitivnoj inteligenciji otvara put novoj filozofiji upravljanja, koja njegovanjem kulture povjerenja i klime izvrsnosti organizacijama omogućuje konkurentsku prednost i održivi razvoj. U radu će se objasniti utjecaj izmijenjenih uvjeta poslovanja na pristup vođenju i upravljanju ljudskim kapitalom, važnost znanja kao strateškog resursa poduzeća za ostvarivanje konkurentske prednosti te značaj emocionalne inteligencije kao temelj kreativne i inovativne organizacijske klime.
Sažetak (engleski) Globalization and technological revolution of the last decades have enabled the transition from traditional economy to "knowledge economy", fully transforming the market structure and rhythm and creating new business conditions for global competition. New business landscapes represent a constant challenge for businesses, as they oblige them to constantly redefine and redesign the existing and already-established business processes, all to keep pace in a dynamic market game. New types of business environments include a new employee qualification structure and require a new organizational management philosophy. Employee knowledge and their ability to adapt to changing and unstable environments has become key drivers of competitiveness and factors of economic growth patterns reorganization. While once businesses considered possessing "hard" knowledge as key success factor, today, due to the ever-changing and more frequent changes in the market, higher specializations and ever-increasing amounts of knowledge and information, employees are expected to possess "soft skills" or emotional competencies. Management becomes an emotional process, and emotions, once perceived as a contrast to rationality and thus to successful leadership, become a platform for developing competencies crucial to a creative and innovative work environment. Emotional intelligence, as a support and complement to cognitive intelligence, opens the way for a new management philosophy, which fosters a culture of trust and a climate of excellence to organizations, providing competitive advantage and sustainable development. This paper will explain the impact of changed business conditions on the approach to management and human capital, the importance of knowledge as company's strategic resource for achieving competitive advantage and the importance of emotional intelligence as the foundation of a creative and innovative organizational climate.
Ključne riječi
emocionalna inteligencija
emocionalne kompetencije
empatija
emocionalni menadžment
inovativnost
Ključne riječi (engleski)
emotional intelligence
emotional competencies
empathy
emotional management
innovation
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:111529
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2019-07-22 12:54:57