Naslov | Psihološki aspekti medijskih manipulacija |
Naslov (engleski) | Psychological aspects of media manipulation |
Autor | Karla Gajšek |
Mentor | Tanja Grmuša (mentor) |
Član povjerenstva | Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva) |
Član povjerenstva | Predrag Čudina (član povjerenstva) |
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj | Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb |
Datum i država obrane | 2022-10-04, Hrvatska |
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana | DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji |
Sažetak | U svom najopćenitijem obliku, mediji su sredstvo komuniciranja ili prenošenja vijesti. To se odnosi na tekst, slike, audio i video u materijalnim i digitalnim medijima. Prilikom proučavanja medija, bilo koji oblik može se koristiti kao zabilježeni dokaz događaja. Ono što je najvažnije, medije stvaraju pojedinci u svrhu komuniciranja.
Predmet istraživanja su psihološki aspekti medijskih manipulacija. Nakon uvoda i opisa ciljeva rada i metodologije, pobliže će se objasniti sam pojam medija, funkcija medija i tehnike medijske manipulacije. U četvrtom poglavlju definirat će se oblici medijske manipulacije (lažna vijest, dezinformacije, itd.). U petom poglavlju objašnjava se utjecaj medija. Nakon toga objasnit će se na koji način mediji manipuliraju putem reality show-ova, reklama i časopisa te koja je odgovornost medija. U osmom poglavlju stavlja se naglasak na manipulacije putem društvenih mreža, te kako i na koji način nam se nameću nedostižne ideale koji se promoviraju putem društvenih mreža i manipuliraju mladima. Nakon što su se definirali i teorijski obradili svi potrebni pojmovi vezani uz medijsku manipulaciju , u devetom poglavlju se objašnjava kako prepoznati vjerodostojnu vijest te kako se medijskom pismenošću obraniti od manipulacije te će se navesti i obraditi konkretan primjer medijske manipulacije na primjeru lažnog videa gdje je prikazano kako predsjednik Volodimir Zelenski najavljuje svoju predaju ruskoj invaziji. Upotrijebit će se deskriptivna studija slučaja kojom će se detaljno analizirati i prikupljati informacije. Nakon istraživanja donijet će se zaključak cijeloga rada. |
Sažetak (engleski) | In its most general form, the media is a means of communicating or transmitting news. This applies to text, images, audio and video in material and digital media. When studying the media, any form can be used as recorded evidence of an event. Most importantly, the media is created by individuals for the purpose of communication.
The subject of research is the psychological aspects of media manipulation. After the introduction and description of the goals of the work and methodology, the concept of media, media functions and media manipulation techniques will be explained in more detail. The fourth chapter will define the forms of media manipulation (fake news, misinformation, etc.). The fifth chapter explains the influence of the media. After that, it will be explained how the media manipulates through reality shows, advertisements and magazines, and what is the responsibility of the media. In the eighth chapter, the emphasis is placed on manipulations through social networks, and how and in what way unattainable ideals are imposed on us, which are promoted through social networks and manipulated by young people. After defining and theoretically processing all the necessary terms related to media manipulation, Chapter ninth explains how to recognize credible news and how to defend yourself from manipulation with media literacy from the manipulation and a concrete example of media manipulation will be cited and processed on the example of a fake video where it is shown how President Volodimir Zelenski announces his surrender to the Russian invasion. A descriptive case study will be used to analyze and collect information in detail. After the research, the conclusion of the whole work will be made. |
Ključne riječi |
|
Ključne riječi (engleski) |
|
Jezik | hrvatski |
URN:NBN | urn:nbn:hr:180:267094 |
Studijski program | Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: stručni specijalist/specijalistica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.) |
Vrsta resursa | Tekst |
Način izrade datoteke | Izvorno digitalna |
Prava pristupa | Pristup korisnicima matične ustanove |
Uvjeti korištenja | |
Datum i vrijeme pohrane | 2022-11-14 14:12:32 |