Naslov Komunikacijske vještine u poslovnom okruženju
Naslov (engleski) Communication skills in a business environment
Autor Amina Hamzić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Neven Šipić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Predrag Čudina (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2021-10-11, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Komunikologija
Sažetak Komunikacija je ključni dio našeg života, jer zapravo sve kreće od nje, u vidu verbalne ili neverbalne komunikacije. Da bi poslovno okruženje dobro funkcioniralo bitno je dobro baratati komunikacijskim vještinama. Pri zapošljavanju poslodavci najčešće traže da budući zaposlenik ima razvijene komunikacijske vještine. Suština komunikacijskih vještina sastoji se u sposobnosti uspostave odnosa sa sugovornikom ili s više njih. Uspjeh u struci, radilo se o politici, školstvu ili nečemu drugome ponajprije ovisi o komunikacijskim vještinama koje je pojedina osoba svladala i koje primjenjuje. Prije ili kasnije komunikacijske barijere izlaze na vidjelo, što može uzrokovati neugodnosti u poslovnom ili privatnom okruženju. Prije četrdeset godina bilo je nezamislivo da će dobro znanje o komunikacijskim vještinama biti ključno u životu čovjeka. U ovom završnom radu obrađuje se poimanje komunikacija, komunikacijskih vještina i poslovnog okruženja, definiraju se komunikacijski modeli, verbalna i neverbalna komunikacija te interpersonalna komunikacija. Također, opisuju se razlike među kulturalnim krugovima, vođenju i ponašanju na sastancima, organizacijsko komuniciranje i pravilno ponašanje u poslovnom okruženju koje je definirano kroz poslovni bonton. Bitno je spomenuti koliko je bitno znati se ponašati u konfliktnim situacijama, koje su danas sve češća pojava u svim organizacijama. Potrebno je znati prepoznati jesmo li u takvoj situaciji, te naučenim vještinama riješiti konflikt na najbolji mogući način. Poslovno okruženje postaje međunarodno, stoga je važno poznavati druge kulture i način njihove komunikacije. Zbog učinkovitije komunikacije, različitim skupinama treba različito pristupiti. Pojedine su organizacije u postupku globaliziranja vlastitog poslovanja ili već jesu tržišni igrači. Takve bi korporacije trebale komunicirati bez barijera što sa sobom donosi drugačiji zbir okolnosti i problema. Većina organizacija okrenula se radu kod kuće, pa komunikacija više nije na osobnoj razini, već se razvija putem komunikacijskih kanala. Poslovna će se komunikacija mijenjati godinama na bolje, većina poslovnih ljudi komunicira putem digitalnih platformi. Komunikacija se olakšava i ubrzava. Upravo zbog ovih stvari trebamo svakodnevno raditi na poboljšanju komunikacije u poslovnom okruženju, da bi poslovanje bilo jednostavnije i učinkovitije.
Sažetak (engleski) Communication is a key part of our lives, because in fact everything starts from it, in the form of verbal or nonverbal communication. In order for the business environment to function well, it is essential to handle communication skills well. When hiring, employers usually require that the future employee has developed communication skills. The essence of communication skills consists in the ability to establish a relationship with the interlocutor or with several of them. Success in the profession, be it politics, schooling or something else, primarily depends on the communication skills that an individual has mastered and applied. Sooner or later, communication barriers come to light, which can cause inconvenience in a business or private environment. Forty years ago, it was unthinkable that a good knowledge of communication skills would be crucial in a person’s life. This final paper deals with the concept of communication, communication skills and business environment, defines communication models, verbal and non-verbal communication and interpersonal communication. It also describes the differences between cultural circles, leadership and behavior in meetings, organizational communication and proper behavior in a business environment defined through business etiquette. It is important to mention how important it is to know how to behave in conflict situations, which are increasingly common in all organizations today. It is necessary to know how to recognize whether we are in such a situation, and with the learned skills to resolve the conflict in the best possible way. The business environment is becoming international, so it is important to know other cultures and the way they communicate. For more effective communication, different groups need to be approached differently. Some organizations are in the process of globalizing their own business or are already global players. Such corporations should communicate without barriers which brings with it a different set of circumstances and problems. Most organizations have turned to working from home, so communication is no longer on a personal level, but is developed through communication channels. Business communication will change for the better over the years, most business people communicate through digital platforms. Communication is easier and faster It is because of these things that we need to work every day to improve communication in the business environment, to make business simpler and more efficient.
Ključne riječi
poslovno okruženje
komunikacijske vještine
organizacija
učinkovitost
poslovanje
digitalne platforme.
Ključne riječi (engleski)
business environment
communication skills
organization
efficiency
business
digital platforms.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:641333
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-16 10:35:48