Naslov UTJECAJ MEDIJSKE KONVERGENCIJE NA RADIJSKO TRŽIŠTE
Naslov (engleski) The effect of media convergence on radio market
Autor Tea Gršić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Sanja Rocco (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Neven Šipić (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2018-09-10, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak Radio je nakon tiska jedan od najdugovječnijih medija današnjice koji prolazi kroz razdoblje transformacije u nastojanju za opstankom na promjenjivom medijskom tržištu. Nezaustavljiv razvoj tehnologija uzrokuje velike promjene kako na društveno ekonomskoj razini tako i na razvoju i promjenama unutar medijske industrije. Tehnološka dostignuća ostavila su svoj trag u razvoju multimedijskog okruženja koje ruši granice između tradicionalnih medija s jedne strane i napredne tehnologije telekomunikacija, informatike i audiovizualnih mogućnosti s druge strane. Takvom razvoju prije svega pogodovala je raznolikost medija i mogućnosti koju konvergencija istih pruža pojedincu. Slušatelj prestaje biti pasivni korisnik medijskog sadržaja, a njegova je pažnja sve raspršenija. Slušatelji radija traže brzu, kratku i pouzdanu informaciju, kakve su i medijske poruke dostupne na digitalnim platforama, posebice na društvenim mrežama s kojima radio ostvaruje uspješnu integraciju. S druge strane, slušatelji žele i zabavne sadržaje, te je važno osigurati ravnotežu između različitih interesa različitih sudionika. Konvergencija medija traži i nove načine upravljanja medijskim sadržajem na radiju, ali i razvoj novih strategija u privlačenju oglašivača, ali i publike. Nove mogućnosti i funkcije radija nameću pitanje opstanka samog radija odnosno kako će se, gdje i koliko, svakodnevno konzumirati odnosno slušati. Također, postavlja se pitanje kako će se slušatelji radija u doba konvergencije medija odnositi prema radijskom programu. Tehnološke promjene odrazile su se kako na komercijalne radijske postaje, tako i na javni servis čija se programska ponuda prilagodila modernom dobu odmaknuvši se na taj način od prepoznatljivosti i svoje osnovne uloge. Konvergencija uvelike povećava broj situacija u kojima će se radijski program moći pratiti, slušati, gledati u sve većem broju aktivnosti koje će ljudi moći obavljati dok prate radijski program. Tehnološki razvoj pomoći će radiju u opstanku unutar novog medijskog okruženja, a u svojstvu relevantnog pratitelja korisnika kroz svakodnevni život. Empirijski dio rada donosi istraživanje, provedeno u razdoblju od lipnja do srpnja 2018. godine, metodom dubinskih intervjua „licem u lice“. U uzorak radijske stručne javnosti uključeni su glavni urednici, voditelji radijskog programa te voditelji marketinga. Ukupno pet sugovornika, pripadnika četiriju različitih radijskih postaja koje svoju djelatnost obavljaju na području Republike Hrvatske, dali su mišljenja u cilju dobivanja odgovora povezanih s ovim radom.
Sažetak (engleski) Radio, after print media, is one of the most long-lived media of today, which is undergoing a period of transformation in an effort to survive on a changing media market. Unstoppable technology development causes major changes, both at the socio-economic level as well as in developments and transformations within the media industry. Technological achievements left their mark on the development of a media environment that breaks the boundaries between traditional media on one side and advanced telecommunications technology, information technology and audiovisual capabilities on the other. This development was primarily favoured by the diversity of media and the opportunities that convergence provides to the individual. The listener ceases to be a passive user of media content and his attention is increasingly dispersed. Radio listeners are looking for a quick, brief and reliable information, such as the ones available on digital platforms, especially on social networks the radio is successfully integrated with. On the other hand, listeners also want entertaining content, so it is important to ensure a balance between the different interests of different participants. Media convergence also seeks new ways to manage media content on the radio, as well as development of new strategies for attracting advertisers as well as audiences. New radio features and functions pose the question of the survival of the radio itself - how it will be, where and how much consumed or listened to on daily basis. In the media convergence era, it is also important to find out how will radio listeners refer to the radio program. Technological changes have been reflected on commercial radio stations as well as on the public services. whose Their program offerings adapted to the modern age, shifting from its recognizability and basic role. Convergence greatly increases the number of situations in which a radio program can be tracked, listened to or watched, during numerous activities people can perform while listening to the radio. Technological development will help the radio survive within the new media environment, as a relevant user companion through everyday life. Empirical part of the work was carried out through a survey, conducted from June to July 2018, via (method of) "face to face" thorough interviews. Radio expert public sample included editors in chief, radio programme anchors and marketing managers. A total of five interlocutors, members of four different radio stations performing their activities in the Republic of Croatia, gave their opinions in order to obtain answers related to this work.
Ključne riječi
konvergencija
konvergencija medija
radio
digitalno doba
korisničke preferencije
društveni mediji
streaming
podcast
novi mediji
slušatelji
interaktivna publika
Ključne riječi (engleski)
convergence
media convergence
radio
digital age
user preferences
social media
streaming
podcast
new media
listeners
interactive audiences
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:268571
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: stručni Akademski / stručni naziv: stručni/a prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) ekonomije (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-09-11 07:25:22