Naslov Strategija marketinga novih tehnologija – primjer električnog vozila
Naslov (engleski) New technologies marketing strategy - electric vehicle example
Autor Darijan Mirić
Mentor Predrag Čudina (mentor)
Član povjerenstva Goran Luburić (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Dorotea Milas (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2018-10-09, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Ekonomska kriza 2008. godine, štetni utjecaj čovjekova djelovanja na okoliš i tehnološke inovacije rezultirali su brojim društvenim, ekonomskim i tržišnim promjenama, od kojih ističem e-mobilnost na području autoindustrije. Nakon 2015. godine električni automobil nije više egzotični prototip rezeviran samo za bogate kupce željenih luksuza, već je pristupačan i srednjoj klasi. Sve češće se na ulicama mogu vidjeti modeli električnog automobila renomiranih proizvodača motornih vozila poput Volkswagena i Nissana. Prisutnost ekološkog vozila u svakodnevnom prometu pokazuje promjenu na automobilskom tržištu.
Autoindustrija koja postoji oko sto godina formirala je zrelo tržište sa snažnom konkurencijom, ali se početkom 21. stoljeća, kako nalaže životni ciklus proizvoda, našla u počecima opadanja zbog pada broja prodanih vozila. Problem je još više eskalirao ekonomskom krizom 2008. godine zbog nestajanja radnih mjesta uslijed čega je pala potražnja za kupnjom automobila, što je dovelo do katastrofalnih poslovnih rezultata. Izlaz iz takve poslovne neprilike određeni proizvođači automobila potražili su u inovacijama električnog vozila, nastojeći revitalizirati industriju po uzoru nastanka smarthphonea iz opalog tržišta klasičnih mobitela.
Državne institucije kroz strategije upravljanja e-mobilnosti sudjeluju u uređenju tržišta, dok korporacije donose menadžerske odluke plana proizvodnje prilagođene ciljevima tih strategija. U Njemačkoj je prodaja električnog automobila bila veća nego ikada prije u kratkoj povijesti e-mobilnosti. Pozamašna brojka, ako razmišljamo iz predkrizne perspektive desetak godina prije, kada je elektični automobil imao imidž nedostižnog tehničkog čuda iz filmova znanstvene fantstike. Hrvatska se polakno upoznaje s ponudom takvih vozila, ali se ne može uspoređivati s tržištem Njemačke zbog raznih čimbenika.
Europska Unija, točnije, Njemačka, razvijenije je tržište e-mobilnosti od hrvatskoga, koje je u samom početku, što mu daje priliku iz tuđeg iskustva učiti kako čim prije na što jeftiniji način realizirati puni potencijal tržišnog udjela električnog automobila narednih godina u Hrvatskoj. Ovaj će završni rad analizirati političke strategije, porezne okvire i poticaje, trendove prodaje iz zemalja EU, i ponuditi marketinške smjernice za poduzeća, kako bi profitirala od prodaje električnih vozila u Hrvatskoj.
Sažetak (engleski) The economic crisis in 2008, the adverse impact of human activity on the environment and technological innovation resulted in numerous social, economic and market changes, of which I emphasize the e-mobility in the auto industry. After the year 2015., an electric car is no longer an exotic prototype reserved only for the wealthy buyers of luxury, but it is affordable to middle-class demand. Electric cars models from renowned automobile manufacturers such as Volkswagen and Nissan can be seen on the streets more frequently.. The presence of an ecologically acceptable vehicle in daily traffic shows a change in the automotive market.
An auto industry that has existed for about a hundred years has formed a mature market with strong competition, but at the beginning of the 21st century, according to the product lifecycle, it found itself at the beginning of decline due to the fall in the number of vehicles sold. The problem was further escalated by the economic crisis in 2008 due to job losses, which led to the fall in demand for car purchases, leading to catastrophic business results. Exit from such business troubles, certain car makers have been looking for electric vehicle innovations in an effort to revitalize the industry as a result of the emergence of smartphones from the common market of classic mobile phones.
State institutions through e-mobility management strategies are involved in market regulation, while corporations make management decision tailored to the goals of these strategies. In Germany, the sale of electric cars was the largest ever in the short history of e-mobility. Countless numbers, if we think of a pre-crisis perspective a decade ago when the electric car had the image of unmatched technical wonders from the science fiction films. Croatia is slowly getting acquainted with the offer of such vehicles but cannot compare it to the German market due to various factors.
The European Union, namely Germany, is a more developed market of emigration than Croatia, which is only at the very beginning, providing opportunities for learning from other experiences as soon as possible in realizing the full potential of the market share of electric cars in the coming years in Croatia. This final paper analyzes policy strategies, tax frameworks and incentives, sales trends from EU countries and will offer marketing guidelines for companies to profit from the sale of electric vehicles in Croatia
Ključne riječi
analiza tržišta
električni automobil
e-vozila
strategija e-mobilnosti
ciljevi
Ključne riječi (engleski)
market analysis
electric car
e-vehicle
strategy of emmobility
goals
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:019230
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: specijalistički diplomski Akademski / stručni naziv: Stručni/a specijalist/ica marketinga i komunikacija (struč. spec. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2018-10-26 08:56:29