Naslov Vizualni identitet korporacije
Naslov (engleski) Visual identity of the corporation
Autor Martin Makarun
Mentor Dorotea Milas (mentor)
Član povjerenstva Tomislav Ivančević (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Tanja Grmuša (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2022-07-15, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Ekonomija Marketing
Sažetak Vizualni identitet branda i način njegove komunikacija prema krajnjim potrošačima je „moćno oružje“ svake korporacije. Izričaj branda čine dvije struje – vizualni izričaj i verbalni izričaj. U vizualni izričaj branda prije svega spadaju logo, nakon čega slijedi paleta boja te tipografija. Također, vizualni izričaj se, osim navedenim osnovnim, nadograđuje se i ostalim elementima poput slikovitog prikaza, stila fotografije, grafičkim sredstvima i sl.
Svaka korporacija, a pogotovo ona koja se plasira na tržište kao neki brand, kako bi bila uspješna, ima potrebu izgraditi vizualni identitet kojim će se predstavljati javnosti. Vizualni identitet sastoji se od kombinacija grafičkih i vizualnih elemenata koji zajedno stvaraju sliku korporacije. Korporacija u vizualni identitet uključuje svoje vrijednosti i poglede na svijet i društvo, stavove te na neki način komunicira sa svojim potrošačima. Kako bi brend kojeg korporacija želi plasirati bio prepoznat, potrebno je istaknuti njegove najbolje kvalitete, čineći ga jedinstvenim, zanimljivim i uzbudljivim.
Ovaj rad usmjeren je proučavanju jedne specifične korporacija izrazito prepoznatljive javnosti. McDonald's – američki lanac restorana brze hrane koji svoju dugačku povijest vuče još od sredine 20. stoljeća, u svojim počecima je imao vizualni identitet znatno drugačiji nego kakvog ga poznajemo danas. Cilj ovog rada je objasniti što je to vizualni identitet na primjeru McDonalds korporacije te utvrditi elemente vizualnog identiteta koji su doveli McDonalds korporaciju na razinu globalne ljestvice prepoznatljivost kakvu danas ima.
Sažetak (engleski) A brand's visual identity and how it is communicated to consumers is a powerful weapon of every corporation. The expression of a brand consists of two currents – visual expression and verbal expression. The brand's visual expression primarily includes the logo, followed by the color palette and typography. Also, the visual expression, in addition to the above, is upgraded with other elements such as pictorial representation, style of photography, graphic elements, etc.
To be successful, every corporation, and especially one marketed as a brand, needs to build a visual identity to present itself to the public. Visual identity consists of combinations of graphic and visual elements that create a corporation's image. The corporation in the visual identity includes its values and views and, in some way, communicates with its customers. It is necessary to highlight the brand's best qualities that the corporation wants to be recognized, making it unique, interesting and exciting.
This paper focuses on the study of one specific corporation highly recognizable by the public. McDonald's - an American fast-food chain with a long history dating back to the mid-20th century in its beginnings had a visual identity significantly different from what we know today. The aim of this paper is to explain what visual identity is in the example of Mcdonald's Corporation and to identify the elements of visual identity that have brought McDonald's Corporation to the level of the global scale of recognizability as it is today.
Ključne riječi
grafički dizajn
vizualni identitet
korporativni identitet
psihologija boja
McDonald's.
Ključne riječi (engleski)
graphic design
visual identity
corporate identity
color psychology
McDonald's.
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:996686
Studijski program Naziv: Marketing i komunikacije Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) marketinga i komunikacija (bacc. oec.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2022-11-14 14:47:11