Naslov ULOGA I FUNKCIONIRANJE KOMERCIJALNIH MEDIJA U HRVATSKOJ
Naslov (engleski) The role and functioning of commercial movies in Croatia
Autor Petra Mamić
Mentor Tanja Grmuša (mentor)
Član povjerenstva Dorotea Milas (predsjednik povjerenstva)
Član povjerenstva Oliver Hip (član povjerenstva)
Ustanova koja je dodijelila akademski / stručni stupanj Poslovno veleučilište Zagreb Zagreb
Datum i država obrane 2020-10-08, Hrvatska
Znanstveno / umjetničko područje, polje i grana DRUŠTVENE ZNANOSTI Informacijske i komunikacijske znanosti Masovni mediji
Sažetak U radu je definirano što su komercijalni mediji, njihova podjela, značajke te kakvo je njihovo stanje u Hrvatskoj od početaka pa do danas. Također, analizirana je uloga i funkcioniranje komercijalnih medija u Hrvatskoj. Komercijalni mediji predstavljaju medije koji veći dio svog profita dobivaju od naplate oglasnog prostora raznim oglašivačima. Njihovo je primarno pravo raditi za profit, nakon kojega moraju ulagati za svoju dobit, što ćemo vidjeti u radu. Komercijalni mediji se kod nas naveliko proširuju i zauzimaju sve veće medijsko tržište. Možemo ih podijeliti na komercijalnu televiziju, radio, tisak te nove medije odnosno web portale. Gledano od 2007. godine pa do danas, primjećujemo masovan trend okretanja manjih i srednjih poduzeća te obrtnika upravo prema digitalnim medijima oglašavanja (poput Instagrama, Facebooka, Twittera itd.) iz razloga što oni imaju puno fleksibilnije uvjete oglašavanja te ne zahtijevaju velike budžete kao što ih imaju velike korporacije. Iako u skorije vrijeme ne možemo prognozirati totalni kolaps tradicionalnih medija, budući da će oni uvijek imati svoje mjesto u komunikaciji između krajnjeg korisnika i oglašivača, oni će morati prepustiti „dio kolača“ novim konceptima digitalnog konzumiranja vijesti, oglasa i poruka. Razvoj medijske politike u Hrvatskoj se mijenjao promjenom vlasti. Mediji su 1990-ih bili pod kontrolom države te je i sama zakonska regulativa o medijima bila nerazvijena. Tradicionalni komercijalni mediji poput novina i časopisa još uvijek su pod velikim utjecajem unutarnje i vanjske politike, te im je kao takvima ograničen rast i razvijanje za razliku od novih oblika medija koji su se upravo zbog svoje slobode izražavanja i brzine prijenosa informacija rapidno raširili u zadnjih 10 godina.
Sažetak (engleski) In this work is analyzed the role and functioning of commercial media in Croatia. Commercial media are media that get most of their profits from billing advertising space to various advertisers. Also, it is defined what commercial media are, their division, features and overall condition in Croatia from the beginning. In our country, commercial media are greatly expanding and occupying the media market. We can divide them into commercial television, radio, print and new media or web portals. Viewed from 2007 until today, we notice a massive trend of small and medium enterprises and craftsmen turning to digital advertising media (such as Instagram, Facebook, Twitter, etc.) because of their flexible advertising conditions and also they don’t require big budgets like big corporations have. Although, we cannot predict the total collapse of traditional media in the near future, as they will always have their place in the communication between the end user and advertisers, they will have to leave "part of the cake" to new concepts of digital consumption of news, ads and messages. The development of media policy in Croatia has been changing with the change of government. In the 1990s, the media was under state control, and the media legislation was underdeveloped. Traditional commercial media such as newspapers and magazines, are still heavily influenced by domestic and foreign political stream, and as such are limited in growth and development, unlike new forms of media that have spread rapidly in the last 10 years due to their freedom of expression and speed of information transfer.
Ključne riječi
komercijalni mediji
elektronički mediji
medijska politika
oglašivači
oglasni prostor
Ključne riječi (engleski)
Commercial media
electronic media
media policy
advertisers
advertising space
Jezik hrvatski
URN:NBN urn:nbn:hr:180:827852
Studijski program Naziv: Menadžment i produkcija u kulturi Vrsta studija: stručni Stupanj studija: preddiplomski Akademski / stručni naziv: stručni prvostupnik/prvostupnica (baccalaureus/baccalaurea) menadžmenta i produkcije u kulturi (bacc. cult.)
Vrsta resursa Tekst
Način izrade datoteke Izvorno digitalna
Prava pristupa Pristup korisnicima matične ustanove
Uvjeti korištenja
Datum i vrijeme pohrane 2023-04-12 13:13:10